annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15658548
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380186
Et andet syn 1989576
Jesu ord 1522444
Åndelig Føde 1514655
Galleri
Et historisk fly, man helst vil glemme.
Hvem er online?
0 registrerede 448 gæster og 38 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Den mystiske ekstatiske meditative erfaring

Michael: Måske det er for wubtilt for dig. Nwj, heg vil aldrig fornægte kærligheden.
Hanskrist: hold da kæft som du staver mand
Hanskrist: er du fuld
Michael: Det undrer mig ikke. I en verden som denne vil jeg altid blive fiorægtet
Michael: Farvel, Hanskrist. Du er ike min.
Hanskrist: ja fulde folk, dem tror jeg kun der grines af,, dem tar vi ikke seriøs,, også fordi du konstant modsiger dig selv fra aften til aften
Michael: ikke min. Og det bliver du aldrig. Farvel.
Hanskrist: nej det har du godt nok så inderligt ret i at jeg ikke er din,, ogjeg ønsker det sgu heller ikke
Hanskrist: du taler mærkelig michael og bryder enhver logik og regel og hvad der ligger indenfor normal måde at resonnere og tænke forstandigt om tingene p¨å
Hanskrist: hvis du var dig selv og kendte dig selv, måtte du ikke modsiger dig selv hver aften, du skulle være til at stole på, dine ord betyde det samme aften efter aften og du skulle udvise menneskelighed
Hanskrist: du opfylder ingen af disse kriterier
Hanskrist: du er simpelthen for dum michael, du burde skamme dig, du gør dig selv til grin konstant og gør et mærkeligt indtryk på folk,, jeg beder dig om at ta dig sammen og hvis det skyldes at du drikker, så søg hjælp til at stoppe og komme ud af dit misbrug
Hanskrist: det jeg skriver ovenfor skyldes at jeg er dybt chokeret over dit indlæg på religionsdebatten for en times tid siden
Hanskrist: du er ved at køre dig selv ud på et sidespor og på den måde vil du ikke blive taget seriøs af nogen
Michael: Kun min Gud. Som jeg elsker af hele mit hjerte.
Hanskrist: aha det forklarer vist alt, din Gud, nå det er din Gud,, aha,,nu begynder jeg at forstå
Arne Thomsen: Hej Michael. Dét, du fortæller om, og dét, jeg fortæller om, er nok ikke helt det samme, men jeg synes, jeg genkender en del i dine ord.
Arne Thomsen: At Hanskrist så totalt "slår bak" kan nok have mange årsager. Men det er jo hans sag..
Hanskrist: vort tids enkeltindivid med sit unormalt svage behov for tænkning er et patologisk fænomen. Et gennemsnitsbegavet menneske har i og for sig en så stor evne til at tænke, at den skulle sætte det i stand til at danne sig en egen, selvstændig mening;
Hanskrist: normalt skulle det endda føle et behov for at danne sig en personlig verdensanskuelse.
Hanskrist: Oplysningens valgsprog: Sapere aude! Hav mod til at betjene dig af din egen forstand!
Hanskrist: ”Oplysning er menneskets udtræden af dets selvforskyldte umyndighed. Umyndighed er manglen på evne til at bruge sin forstand uden en anden til at lede sig. Selvforskyldt er denne umyndighed, når årsagen til den ikke ligger i forstandens mangler,
Hanskrist: men i manglen på beslutsomhed og mod til at betjene sig af den uden en andens ledelse” Emmanuel Kant.
Hanskrist: din og michaels had imod tænkning og jeg-bevidstheden, tænkende jeg,, vil jeg ikke acceptere
Hanskrist: både du arne og michael ønsker en alkoholisering af vores jeg-bevidsthed og vores forstand, tænkning,, dette er modsat Paulus og Kant og vesten, der har valgt at ethvert menneske skulle lære at tænke kritisk og selvstændigt, netop jeg-bevidst
Hanskrist: dette er det moderne siger tyskerne omkring Kant og op til Hegel, og Steiner siger at Kristus er vores jeg-legeme, denne evne til selvstændig tænkning og riven sig løs af religiøs indflydelse blandt andet
Hanskrist: Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place
Hanskrist: but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer
Hanskrist: det dig og michael vil ha fjernet, væk, opløst, nemlig: tænkningen og jeg-bevidstheden skal ikke svækkes eller opløses
Hanskrist: Tillich gør virkelig meget ud af dette forhold,,, og jeg er dybt rystet over at michael leger Tillich ekspert og endda docere og underviser, belærer Vang om Tillich
Hanskrist: hvor dum kan man tillade sig at være
Hanskrist: michaels religiøse virkelighedsbillede er alkoholikerens eller ham der tager stoffer for at fjerne jeg-bevidstheden og den normale sobrer ædruelige neocorticale funktioneren, nemlig tænkningen og forstanden
Hanskrist: på frugterne skal vi kendes og det er bestemt ikke frugtbart og konstruktivt, produktivt at ville opløse, IQ, vores åndsfriskhed, vores jeg-bevidsthed, forstand og tænkning,, den forsvinder i forbindelse med demens og alderdom, men kan ikke være et mål
Hanskrist: at I har dette som mål, skyldes at I begge er tilhænger af østens pessimistiske religiøse system, der netop ikke kunne udholde det her liv og sig selv, hvorfor de begik åndelig selvmord
Hanskrist: derfor skal ego-selvet opløses,
Hanskrist: tænkningen og forstanden skal elimineres
Hanskrist: personen og personligheden væk
Hanskrist: det er nøjagtig alkoholikeren om igen
Hanskrist: alkoholikeren gør nøjagtig det samme, og med tiden forsvinder hans hukommelse, hans tænkeevne og personligheden, egoet eller jeg-bevidstheden går i opløsning
Hanskrist: den vestlige spiritualitet har med Paulus valgt at tro på individet, den enkelte
Hanskrist: Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place
Hanskrist: but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.
Hanskrist: no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal.
Hanskrist: tyg drøv på den hr dyrlæge!!!

mvh HansKrist

nu skulle der ihvertfald være lagt op til en principiel drøftelse af hvorfor vi er uenige,, og en chance for at vi konstruktivt kan gå videre, tage et skridt fremad i vores debat
Seneste indlæg
Så er der linet op...
af Anonym
20/04/2024 06:58
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Til papirkurven?
af Anonym
20/04/2024 06:04
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Nyheder fra DR
Razziaer på Vestbredden: Mindst fem har..
20/04/2024 05:38
Russisk guvernør: To personer har miste..
20/04/2024 05:08
Er du vågen? Hvis du er heldig, kan du ..
20/04/2024 03:04
Efter et døgn med massiv hastighedskont..
20/04/2024 02:43
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Nyheder fra Religion.dk