annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15661808
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380454
Et andet syn 1989812
Jesu ord 1522529
Åndelig Føde 1515936
Galleri
Tillich om Helligånden
Hvem er online?
0 registrerede 242 gæster og 25 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Anne du er savnet, selv af Tigerdyret

RoseMarie: Tø
ole bjørn: Var det en vejrmelding, Rose?
RoseMarie: Tænk alle de fjendebilleder i bare de to ord ... Nordenfjords og Søndenfjords ..
RoseMarie: Nej, det var en tyrkfejl
[x] Hanskrist: nej jeg tror hun sagde at hun var ved at Tø op
[x] Hanskrist: isen der bliver smidig og smelter
[x] Hanskrist: isdronningen er ved at være varm
[x] Hanskrist: Tiger du skal i seng nu
[x] Hanskrist: Hø Hø Hansi,,,din Hønisse
ole bjørn: God ide. Nu har vi også fået fordrevet plathederne fra den synlige verden.
ole bjørn: Godnat, Hansemand. Sov godt og hold hænderne over dynen, så du kan drømme om hindbærsnitter i stedet.
ole bjørn: Godnat Rose. Jeg skal nok give fåret mundkurv på.
RoseMarie: Stik en finger i jorden og mærk ... Det har for længst været tø ... Termometeret har altså stået på PLUS 6 grader ... Halløj i skuret, venner
RoseMarie: Go'nat med jer to ... platugler Sov godt og drøm dejligt under dynen
[x] Hanskrist: godnat I to eventyrer
[x] Hanskrist:
ALH: Hvor er det plads til mig, Rosemarie? I en kuffert? Jeg har opgivet chatten, kan ik så ofte følge med, og den er altid over"chattet", når man vender tilbage... Og det gør mig heller ik noget. Jeg har så meget andet i hovedet nu, specialet er afleveret, og
ALH: jeg vil bare en tur til sverige inden pastoralseminariet kalder - så må vi se, om jeg løber skrigende væk, når jeg skal udfordres på en prædikestol et sted i Århus domsogn..
ALH: Eller ikke plads til en Anne, hø hø, jeg er ikke just den, Hans flirter med for tiden, og så får han også besked om at holde sig væk, det ved han
ALH: Skrapanden der ser lige igennem.............
................. og tak for info forleden, ole børn, nåede at læse den med jobmuligheder.
ole bjørn: ole børn? Var det underbevidstheden, der talte? Du skal nok klare dig på prædikestolen, sålænge der ikke sidder Barthfanatiske rovdyr blandt tilhørerne.
RoseMarie: Hej Anne ... Øøhh, i en kuffert? Du skal da ikke gemmes væk i en kuffert. Jeg ville da gerne, at du var her til pjank-og-pjat-chat. Jeg er helt sikker på, at du har en dejlig latter ... og jeg tror jeg ville elske at grine sammen med dig
RoseMarie: Det er hårdt og til tider vel også ret ensomt at studere, og når man ta'r alvorlig fat i livets store spørgsmål, så er latteren, humoren, både den sorte og den pjankede, en god modvæg, og for mig at se også en helt nødvendig modvægt. Kom og grin med os
HansKrist: ja kom endelig Anne, for her er en stank af mandhørm og HANrovdyr'hørm, både Bjørnen og Tigerdyret stinker, og ja Tigerdyret stinker af ammoniak hvilket vist skulle være godt for et par sarte planter som dig Anne og Rosen, MarieRosen. Og så er her også en lille grisling der lugter, sjovt nok af gris. Men vi har ikke set grisling i lang tid, så vi er bange for at han måske nu findes som en hotdog.

Hanskrist: baptisme
[x] Hanskrist: så jeg kommer op som en ny skabning
RoseMarie: Blob, blob
[x] Hanskrist: jeg skal jo selv gennemgå indvielsesritualet
ole bjørn: Er striberne gået af i vask?
[x] Hanskrist:
RoseMarie:
[x] Hanskrist:
ole bjørn: Hvad vil du først helbredes for? Paulus eller Barth?
[x] Hanskrist: grin I bare jeg er sgu ved at blive helbredt for min Damaskus ulyksaligheds katastrofe og traume
ole bjørn: Fint. Det ser ud til at Peter Levine kan blive din EKIM.
[x] Hanskrist: nej vi eller Peter Levine har et meget meget anderledes syn på tingene end Ekim
[x] Hanskrist: nærmest diamentralt modsat EKIM
RoseMarie: Kan du ikke fortælle lidt om bogen, H.K.H.?
[x] Hanskrist: choktraumer ses ikke som noget negativt
ole bjørn: Det ved jeg godt. Det var en lignelse.
RoseMarie: Nej, det er vel livsbetingelser og livsvilkår?
ole bjørn: Traumereaktioner skyldes blot manglende forståelse af situationen.
[x] Hanskrist: traumer opstår ofte af en tilsyneladende dagligdags hændelse. Vi oplever alle traumer, men der er stor forskel på, hvordan vi lever videre med oplevelsen. I bogen Væk Tigeren normaliseres traumet og dets symptomer og den proces som er nødvendig for at hel
[x] Hanskrist: helbrede det
[x] Hanskrist: så det hele passer som fod i hose til min teori om frygtens positive betydning
[x] Hanskrist: men angstens lammende betydning
[x] Hanskrist: derfor er det stik modsat Ekim
ole bjørn: Det er ikke DIN teori. Det har etologer vidst i generationer.
[x] Hanskrist: dem står jeg i gæld til
[x] Hanskrist: men nu tænker jeg det ind i en moderne kontekst omkring stress
[x] Hanskrist: og omkring psykoterapi
[x] Hanskrist: nu stinker tigeren igen
[x] Hanskrist: nej hvor det lugter
ole bjørn: Rudyard Kipling skrev om det i Rikki-Tikki-Tavi.

RoseMarie: Orv, fortæl lige lidt mere om Rikki-Tikki
[x] Hanskrist:
ole bjørn: Han lærte en regel af sin mor. Hvis du bliver bange for noget, så "Run and find out!"
ole bjørn: Man skal ikke løbe væk, når man bliver bange. Man skal finde ud af, om der er grund til at være bange.
RoseMarie: Det har jeg da vist helt glemt Jeg elsker ellers den historie.
RoseMarie: ... om det lille modige og snarrådige desmerdyr
ole bjørn: At the hole where he went in, Red-Eye called to Wrinkle-Skin. Hear what little Red-Eye saith: Nag, come up and dance with death!
RoseMarie: ... Den må jeg ha' fat i. Jeg må ha' den ved mig ... ligesom prinsen. Tak, fordi du vækkede mit indre desmerdyr
ole bjørn: Tænk hvis vi også kunne vække tigeren til at forstå den knivskarpe visdom, der findes i mange klassiske børnebøger.


Hanskrist: på mange måder er jeg meget dum
[x] Hanskrist: Bjørn tænker, du er sgu da dum på alle måder
RoseMarie: Måske har han aldrig fået dem læst op? Måske har han fået kigget i Sorte Sambo og derefter aldrig turdet fortællingerne?
[x] Hanskrist: Tigeren er sat i verden for at vække til FRYGT
ole bjørn: Men du er klog nok til at forstå, at du stadig har meget at lære. Det samme kan ikke siges om mange af de øvrige debattører.
[x] Hanskrist: verden sover, men så kom Paulus og Heidegger og HansKrist
[x] Hanskrist: med en hel ny frygtelig måde at forstå verden på
ole bjørn: Næh, Rose, jeg tror snarere at han er blevet skræmt af "Den Store Bastian".
RoseMarie:
ole bjørn: Derfor søger han trøst i tankespind og tågede tekster.
ole bjørn: Dem kan man jo altid tolke som om de har samme overbevisning som en selv.
RoseMarie:
[x] Hanskrist: Om tider og timer har I ikke brug for, brødre, at der skrives til jer. v2 For I ved selv ganske nøje, at Herrens dag kommer som en tyv om natten.
[x] Hanskrist: Når folk siger: »Fred og ingen fare!« da er undergangen pludselig over dem som veerne over en, der skal føde, og de skal ikke undslippe.
[x] Hanskrist: Men I, brødre, er ikke i mørke, så dagen skulle kunne overraske jer som en tyv. v5 I er jo alle lysets børn og dagens børn. Vi tilhører ikke natten, og heller ikke mørket.
[x] Hanskrist: Så skal vi da ikke sove som de andre, men være vågne og ædru. v7 For de, der sover, sover om natten, og de, der drikker sig berusede, er berusede om natten.
[x] Hanskrist: Men vi, der tilhører dagen, skal være ædru og iføre os troen og kærligheden som brynje og håbet om frelse som hjelm
ole bjørn: Nu begynder han sgu' at efterabe Thomas.


RoseMarie: Ja, to sjæle, Ole Bjørn
[x] Hanskrist: 3 sjæle samme tanke
[x] Hanskrist: jeg tænkte det også lige
RoseMarie: Mmmmm
[x] Hanskrist: men I skal vide at Heidegger her finder sin forståelse af tidsligheden som han udfolder den i Væren og Tid
ole bjørn: Vågne og ædru, Hansemand? Mener du sådan her
RoseMarie:
ole bjørn: Heidegger var kugleskør.
[x] Hanskrist: hov hov har I rottet jer sammen,, Anne
[x] Hanskrist: kugleskør er en udmærkelse
[x] Hanskrist: at være skør er tegn på intelligens
ole bjørn: Næh, Hansemand, vi blev blot stående, da du vadede ud i moradset.
[x] Hanskrist: er man skør uden at være psykotisk så er man godt på vej her i livet
ole bjørn: Så har jeg nogle uhyre intelligente vinglas.
[x] Hanskrist: ja pludselig tog fanden ved Hansimand og han citererde bibelen

RoseMarie: Begynder du også at synge for os?
[x] Hanskrist: Anne sagde det ikke var til at følge med,, fordi vi overchattede,,, derfor har jeg lige lavet et indlæg, så hun kan se at vi savner hende
[x] Hanskrist: nu tar jeg et TigerSpring,, vi ses
RoseMarie: Hej med dig, du stribede Tigerdyr ... Vi ses, næste gang, du kommer hoppende
[x] Hanskrist: SPRINGENDE jeg er ikke nogen hoppebold,,,
[x] Hanskrist: jeg er en stor farlig TIGER, der spreder FRYGT
[x] Hanskrist: heart
ole bjørn: Vi HAR fundet ud af, at du ikke er spor farlig. Uden striberne ligner du mere løven i Troldmanden fra Oz.
[x] Hanskrist: jeg er Tigerdyret Dolph
[x] Hanskrist: Tigerdyret Dolph spreder død og ødelæggelse og FRYGT,,, FRYYYYGT
RoseMarie:
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
20/04/2024 17:02
Kom op på bjerget...
af ABC
20/04/2024 13:52
Vigtige præciseringer
af ABC
20/04/2024 13:23
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Brentford banker bundhold og nærmer sig..
20/04/2024 18:00
Politiet til stede i Korsør efter anmel..
20/04/2024 16:41
Vinderne i DM i Skills er fundet
20/04/2024 16:29
Politiet kan først melde nyt ud om flya..
20/04/2024 15:30
Pernille Skipper er nu officielt formand..
20/04/2024 15:07
Nyheder fra Religion.dk