annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15775428
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2391687
Et andet syn 1998015
Åndelig Føde 1554150
Jesu ord 1529775
Galleri
Rødhus hedeklit
Hvem er online?
0 registrerede 90 gæster og 142 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: DYREVELFÆRD

Hej Arne.

Nu skrev jeg kun at jeg godt forstod fangevogterne, ikke at jeg sympatiserede med hvad de gjorde, hævne må man ikke nej og slet ikke på skyldige mennesker, klart at de skal stilles for en retfærdig dommer og på den måde have den straf/frifindelse de nu fortjener.

Nu er jeg i vildrede med hvad du så kalder soldaternes skyderi i Afghanistan, der kan meget vel være hævn motiver iblandet når de skyder på mennesker de tror er fjender(talibanner,muslimer).
Men i felten under krigslignende tilstande er det mere tilladt at hævne sig, muligvis fordi det ikke kan bevises.
Desværre går det nogle gange ud over helt uskyldige kvinder og børn, der f.eks.er fanget i huse med terrorrister, der så bliver bombet eller ebskudt med raketter.

Krige er for det meste hævntogter på den ene eller anden måde,med nogle "spilleregler" som kan være svære at overholde, eller hvad mener du om det??.

Det ser ud til at vi er kommet noget væk fra dit "griseemne", min eneste erfaring med grise er, at vi under krigen havde en gris Jakob gående i vores garage, den blev fodret med wienebrød, kager og gamle fransbrød fra den lokale bager som mine forældre kom sammen med.
Den voksede sig stor og fed til den blev slagtet ved gode venners hjælp, så var der mad til lange tider, nedsaltet o.s.v. det var jo før dybfryseren var et almindeligt gode, det der gjorde mig mest skrækslagen var da al blodet blev kogt i vores vaskekedel og blandet op med gryn til blodpølser.
Jeg husker også at tarmene blev renset og fyldt op med fars til medisterpølser i metervis, jo det var et rigtigt slagtergilde.





Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
03/05/2024 21:06
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Italien forbyder hvalpe-yoga
04/05/2024 08:58
Studerende åbner dørene til lukningstr..
04/05/2024 08:43
39 døde i oversvømmelser i Brasilien
04/05/2024 07:33
Hamas tager til våbenhvileforhandlinger..
04/05/2024 05:38
Droneangreb i Kharkiv: Tre såret af vra..
04/05/2024 02:21
Nyheder fra Religion.dk