annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 312 gæster og 48 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Borad
Emne: Re: "Er det virkelig Danmark?"


Hej Treram..

Citat:
Nej det er ikke det Danmark vi ønsker at leve i, men nu er muslimerne nu engang kommet og de har også muligvis en agenda med at være kommet til vesten, de vil simpelt indtage vesten og islamisere vesten, så din kamp for muslimerne er et tveægget sværd.


Jeg tvivler nu på at muslimerne har en overordnet agenda om at overtage vesten.. Jeg er ikke i tvivl om at der er muslimske grupper, men hvorvidt de repræsenterer flertallet af muslimer i vesten, tillader jeg mig at tvivle på..

Dermed ikke sagt at de ikke udnytter en følelse af marginalisering blandt muslimer, som så bliver kanaliseret som en art "anti-vestelighed"..

Jeg ved ikke om jeg vil sige at jeg kæmper for muslimer (som noget særegent), nok mere at jeg kæmper for at alle skal accepteres på lige vilkår, hvilket naturligvis kræver at folk selv er indstillede på at indgå i fællesskabet på lige vilkår med alle andre.. Om man er muslim, jøde, sikh, kristen eller noget helt femte, er sagen underordnet..

Citat:
Det undrer også mig at størstedelen af den danske befolkning ikke kan se at Hamas er den virkelige skurk, der er skyld i al skyderiet, men såsnart der er uskyldige børn indblandet, så mister folk overblikket.


Det er jeg for så vidt enig med dig i.. Jeg irreteres og frustreres også over den manglende saglighed og nuancering der synes at være blandt almindelige mennesker.. Jeg har læst flere ekspertudtalelser, der reelt understreger at Israel gør det eneste de kan, samt at de viser tegn på tilbageholdenhed med henblik på at de kæmper i civile områder.. Se bare udtalelsen fra Ole Kværnø, chef for Forsvarsakademiets Institut for Strategi i hans udtalelse til Politikken:

http://politiken.dk/udland/article625064.ece

Udover det, er der et uendeligt antal videoer der viser at Hamas åbent siger at de (mis)bruger deres civile som skjold.. Jeg har svært ved at se at det bliver mere tydeligt..

Dog vil jeg mene at Israel har en del af ansvaret for den situation hun står i i dag..

Citat:
Venstrefløjen er muslim lovers, men det omvendte er vist ikke tilfældet, det troede jeg du vidste.


Jeg ved ikke hvor meget muslim lovers de er, de er vidst bare USA haters, og eftersom at Israel er USAs allierede, må araberne være deres fjende, altså de venstreorienteredes venner..

Det sagt, jeg havde håbet på en smule mere nuancering hos de folk der påkræver sig at være moralens "forkæmpere" og at de kunne sige fra over for deres støtter, når disse går over stregen.. Men tilsyneladende ikke..

Mvh
Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Verdens største parlamentsvalg er skudt..
19/04/2024 07:23
Aarhus kæmper for ny kaserne for cyberv..
19/04/2024 06:53
Over 100 demonstranter anholdt på prest..
19/04/2024 06:11
16-årig sigtet for terror efter knivsti..
19/04/2024 05:33
Nyhedsbureauer: Luftforsvar aktiveret fl..
19/04/2024 04:32
Nyheder fra Religion.dk