annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4348592
Et andet syn 1164319
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 921995
Jesu ord 811788
Spirituel omsorg 770007
Galleri
BUDDHA
Hvem er online?
0 registrerede 3 gæster og 118 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Gerth
Emne: Re: OPLYSTHED

ET MÅSKE NYT PARADIGMESKIFT

Jeg var engang på kontanthjælp, hvor jeg snakkede med min sagsbehandler om min interesse for det, som mange spirituelt kaldte for ´den nye tids energi´ om menneskehedens videre udvikling som en nyere form for spiritualitet men endnu som en subkultur. Der på et kommunalt projekt for arbejdløse folk sagde en anden af min kontaktpersons kollegaer diskret til mig: " Jeg forstår alt det, som du siger og jeg er enig med dig. Jeg tør ikke fortælle dette til de andre her fordi, jeg måske på grund af det bliver til grin eller fyret." Folks tro og overbevisninger burde ikke mere være et tabu og kan istedet blive til en del af det offentlige system i måden at behandle mennesker på som et konkret socialt tilbud til alle borgere om det. Dette kan mindske sociale problemer for dem, som føler sig misforstået og alene vedrørende den slags emner.

S: " Idéer om guder har sandsynligvis en masse med dit projekt at gøre men intet med stat og samfund ! Hvis dit projekt skal blande disse ting sammen, da har du et kolossalt arbejde foran dig. Det er logisk set det mest sandsynlige, at for hver troende er der tilknyttet en eller flere guder."

Jeg svarer: " Nej, OPLYSTHED er ikke en religion men, den er neutralt fredelig overfor alle religioner og har derfor officielt intet at gøre med guder/gudinder ( en guddom ). Det vil sige, at folk som er spirituelt troende uden religion, eller har en religiøs tro og ikke-troende, vi alle respekterer hinanden som ligeværdige medmennesker med ret til uenigheder. Sandsynligvis mange eller alle ikke-troende interesserer sig ikke for åndelig tro og er derfor ligeglad med fordybelsen i de varierede aspekter, at der er forskel på idag i måden at tro på især ved de mest moderne demokratiske dele af verden såsom Norden og Vesten med de politisk kendte menneskerettigheder, hvor religion ikke kan styre samfundet med magt. Religiøse mennesker følger påbud, regler og / eller love fra hellige skrifter med fokus på en eller flere guddomme. Nu er der også som noget andet men ustruktureret uden religion en mere frisindet måde at tro på som derfor forskellige ting individuelt med udviklende kompleks mulighed for nye slags åndelige opfattelser af tilværelsen, hvor der dog er risiko for en medfølgende stor forvirring. En kvindelig bekendt til mig siger, at hun tror på noget åndeligt større men, at hun ved ikke endnu hvad, det er. Dette sker sådan fordi, der er ingen bestemt kontrol over sådan noget, hvor en selv frit kan vælge ens egen tro eller overbevisninger og tænke selvstændigt. Folk kan også uden en gud tro på andet som spiritisme, UFOer, konspiration, parallelle universer eller andre dimensioner, det paranormale, noget okkult, overnaturlige fænomener, en blanding af gamle religiøse og nye åndelige begreber og så videre. Det sker stadigt nu som en nyere generelt stigende udvikling siden Hippiernes New Age bevægelse, der ikke kan sammenlignes idag med den."

A siger: " hvis cafeen kan være med til at udvikle borgerne i en god retning, så er det faktisk i samfundets interesse? "

Jeg svarer: " Ja! Staten ( regeringen ) og dens offentlige kommunale system har ansvaret for flere kulturelle muligheder som tilbud til alle borgere. Kultur er i et samfund en social arv om folkets adfærd via læring og oplysning. Kulturer eksisterer endnu som forskellige slags udtryk. Kultur kan blandt andet ske som en almen viden og underholdning i samfundet, hvor det har mulighed for at være en kombination af dem begge om noget men ikke alt. Som med forskellige kulturer i hele verden er mennesker forskellige og faktisk har nogle rebeller i historiens gang gjort en markant forskel på netop kultur. En del af projektets beskrivelse handler om menneskers sameksistens. Sameksistens er mere generelt om - At leve fredeligt sammen med hinanden side om side som lande, befolkningsgrupper, kulturer eller personer som en modsætning til konflikter. OPLYSTHED fungerer som et socialt spil ved blandt andet at være en sjov leg med ord med nogle mod / medspillere ligesom en underholdende kamp i netop denne oplevelse sammen, hvor man også kan blive klogere eller mere vis omkring et eller andet.
Seneste indlæg
Gerth Drost
af Anonym
06/12/2019 02:07
OPLYSTHED
af Gerth
05/12/2019 05:39
Så er der linet op...
af Gerth
05/12/2019 01:17
Mellemrummet
af Simon
04/12/2019 08:28
Lyser på vej
af somo
04/12/2019 08:28
Nyheder fra DR
Tør De køre fuld på cikel hjem fra ju..
06/12/2019 05:44
Eksperter langer ud efter klubber og idr..
06/12/2019 05:44
Ole Birk Olesen til stilladsformand: 'Du..
05/12/2019 22:59
Karsten studsede over indkøb af dyre PH..
05/12/2019 22:41
Boligudspil kaster tusindvis af andelsbo..
05/12/2019 21:15
Nyheder fra Religion.dk
Asatroende tænder lys som nedtælling t..
05/12/2019 13:48
Hvem vil ikke have jøder som naboer?
05/12/2019 06:27
Holger Bech Nielsens ”teori om alt” ..
03/12/2019 06:21
Den ortodokse kirke er blevet en del af ..
02/12/2019 06:21
Monstre kan have spillet en stor religi..
28/11/2019 06:52