annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Nødstrømsanlæg
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Sæt samfundsnasserne til noget nyttigt.

Hej Hanskrist.

Behøver du virkelig at angribe mig personligt som en, der har misforstået? blinker

Kunne vi ikke i stedet forholde os til "bolden"?

Dit citat af Regin Prenter siger bl.a. at: "Guds skabte univers er større end den lille brøkdel af det, mennesket i øjeblikket kender -"
Her er jeg helt enig (bortset fra at jeg ikke er glad for at bruge ordet: Gud) - og det har jeg været længe!
(Ren sprogligt er der dog noget galt med sætningen. De to ord: "af det", burde fjernes - men jeg vil ikke hænge mig i småting)

Du angreb mine ord ang. Bibelen: "Ordet "Gud" står jo her som universets første årsag -", men det er jo ikke skabelsen der drages i tvivl, det er omfanget - og det er for mig at se en detalje i mit helhedsbillede, der både omfatter, hvad religionerne siger og hvad naturvidenskaben siger - og hvor jeg ikke på forhånd forkaster noget (og selvfølgelig heller ikke blander det sammen) blinker

Du skriver til sidst: "det eksistentielle eller eksistentielle spørgsmål har intet at gøre med universets årsag."
Mit svar:
Næh selvfølgelig (bortset fra, at hvis universet, verden - eller hvad du nu vil bruge af ord om "det hele", ikke var kommet til at eksistere, så var der jo ikke noget eksistentielt). Er der nogen, der har påstået det? Ikke jeg i hvert fald! Derimod påpegede jeg, at jeg ikke har udtalt mig om eksistentialisme, men om det eksistentielle blinker

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Nyheder fra Religion.dk