annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15453733
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365629
Et andet syn 1975461
Jesu ord 1515118
Åndelig Føde 1445516
Galleri
Heart Brain problematikker
Hvem er online?
0 registrerede 262 gæster og 298 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Sæt samfundsnasserne til noget nyttigt.

Heysa Esther

jeg skal være den første til at sige at bjørn og simon har kvaliteter der kunne berige og gøre debatterne interessante, åbne dem og gøre dem spændende, som det fx i øjeblikket lykkes meget bedre på religionsdebatten, fordi netop der ville bjørn og simon straks blive udelukket, hvis de ikke forholdte sig til dette at debattere og argumentere tekstnært med deres "modstander", meddebattører, da man der ikke vil tolerere en kun personforfølgelse, intimidering, latterliggørelse og ringeagtelse andre. Bevidst at mistyde og misforstå sine meddebattører (skyde dem en masse i skoene), som der ikke er belæg for i det de skriver, og bruge dette i en sand latterliggørelse og ringeagt, ville øjeblikkelig betyde udelukkelse.

På religionsdebatten er de nøjagtig lige så rygende uenige som her og de synspunkter som bjørn og simon står for er også repræsenteret derover. Men de bringes til torvs på langt mere overbevisende måde, fordi det gøres uden at andre skal intimideres og latterliggøres og ringeagtes, nemlig ved hjælp af saglig argumentation ud fra hvad andre har skrevet. Hvilket giver de "troende" eller hvem pokker det må være, en chance for at svare igen på kritikken.

mange kærlige hilsner HansKrist,, øh øh mvh HansKrist (kærlige er vist for meget sagt mellem os to blinker .




PS:

min PS tilhører mit forrige indlæg, følger her:

Jeg har forsøgt at råbe os alle op, at appellere til alle moralske sunde kræfter her på trosfrihed. Jeg har forsøgt at få simone og bamse bjørn i tale om de her forhold i laaang tid (begyndende for mere end et år siden med påpegningen af pseudodebatterne, og latterliggørelse ringeagtelse og personforfølgelserne, intimideringen andre), men uden succes. Nu mener jeg det seriøst og sætter min person, omdømme og ry ind på den her sag, så nu ved simone og bamse bjørn hvad de er oppe imod, en utrættelig HansKrist, og jeg gir ikke op før et og andet sker i den her sag, det kan jeg garantere for. Så nu er det op til bamse bjørn og simone om de kan trækkes til forhandlingsbordet, om vi kan få dem til at ta den her meget alvorlige problematik seriøs.



Jeg gjorde det meget konstruktivt en aften ved at foreslå nogle debat regler, punkter, vi allesammen kunne prøve at leve op til som minimum, men hvad skete, bamse bjørn satte straks så mange punktummer, ikke bare de 6 stykke som han almindeligvis sætter, men tilpas mange punktummer til at min appel og mit forslag forsvandt.



Problemet er at ingen mærker følelsesmæssigt efter hvor intimideret de er blevet af bjørns og simones debat adfærd (1)*. Det kræver en pause fra trosfrihed, for at man bliver sig sine følelser bevidste om hvor meget man i det daglige på trosfrihed konstant intimideres og domineres. En pause fra trosfrihed, hvor man indånder den meget bedre debatklima, tone, og ja ikke mindst lyst til at ytre sig (debatlyst, skrivelyst), som der findes på religionsdebatten, ville kunne ændre vores syn på den forpestede, giftige stemning, lidet konstruktive, stemning der hersker her på trosfrihed. Hvor en mand formår at dominerer og intimiderer alle os andre, og hvor en medløber er forfaldet til kun at gøre grin med visse andre debattører, som for længst har overskredet hvad der kunne betegnes som humor.

Det er sjovt at tænke sig at på religions debatten ville bjørn og simone med deres debatadfærd blive udelukket fordi de ikke spiller bolden, men alene jager personen, som intimideres, latterliggøres og ringeagtes, uafhængig af hvad vedkommende skriver. Igen er det sjovt at konstatere at nøjagtig de samme fraktioner som vi har her, dem har de også på religionsdebatten (hvor de dog har endnu flere fraktioner og mange flere deltager). På religionsdebatten findes der flere der stort set står for det samme som bjørn og simon, men de debatterer sagligt, ja de argumenterer på livet løs, altså de spiller bolden hele tiden, frem og tilbage til hinanden, uden at de går efter personen, i en forfølgelse, intimidering, latterliggørelse og ringeagt. Og det skyldes at netop en sådan adfærd på religionsdebattet betyder øjeblikkelig udelukkelse.



(1)*:

det skal siges jeg selv har tilhørt de hårde nyser i debatten, men jeg har dog altid drøftet tekstnært med folk, altså substans og indhold, men jeg har gjort dette lidt for arrogant og utålmodigt til tider, vil jeg indrømme, set i denne her konflikts lys med bjørn og simon og hvad de ødelægger.

Seneste indlæg
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Er dette videnskab...
af Anonym
10/03/2024 00:49
Nyheder fra DR
Hongkong: Kontroversiel sikkerhedslov fo..
19/03/2024 03:48
Israel rammer syriske militærfacilitete..
19/03/2024 02:57
By i Slovakiet i alarmberedskab efter fl..
19/03/2024 01:23
Efter israelsk operation ved hospital i ..
18/03/2024 23:27
Kongeriget Danmark støtter FN-forslag o..
18/03/2024 21:44
Nyheder fra Religion.dk