annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15453733
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365629
Et andet syn 1975461
Jesu ord 1515118
Åndelig Føde 1445516
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 282 gæster og 296 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Sæt samfundsnasserne til noget nyttigt.

Kære Arne:

Tak for din bemærkning her. ... Tænker lidt over, at forskellen på menneskets sociale indstilling og vilje til at hjælpe - som jeg ser det - ofte er uafhængig af dets financielle status. smiler

Så jeg kan sagtens følge dig i, hvis det er det, du mener, at overskuddet til at være social ligesom naturligt må komme fra toppen af samfundet. smiler

Var i formiddag til fødselsdagskomsammen, hvor man hos flertallet harcellerede meget over det, vi ser kommunerne gøre lige nu i tilfælde, hvor der er mistanke om socialt bedrageri. ...

Tænker egentlig bare, at hvis der ikke var så mange, som havde udnyttet systemet til egen fordel gennem de sidste mange år - og specielt under krisen - ja så havde det måske ikke været nødvendigt at fare så voldsomt ud. ...

Men sket er sket - jeg har ondt af de, som arbejder i det job -og kan kun håbe, at vi alle må blive mere fællesskabs-bevidste og -orienterede ...

Ser egentlig også en fare for det, man tidligere rent opfattede som vennetjenester, tja det lægges nu måske under luppen for at finde ud af, om det ville kunne indbringe penge til kommunen.


m.v.h. - og tak for tankevækkende indlæg, som jeg altid læser med udbytte og interesse. ...

Kontroversen mellem Ole Bjørn og Simon på den ene side og du på den anden ser jeg som et udtryk for, at I sender og modtager på absolut hver sin kanal - desværre, for I er alle - som jeg ser det - og dét selv med risiko for at blive kaldt en dørmåtte af HansKrist smiler - værd at læse.

Zenia
Seneste indlæg
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Er dette videnskab...
af Anonym
10/03/2024 00:49
Nyheder fra DR
Togbusser indsættes efter fejl på Sven..
19/03/2024 07:50
Sol først på dagen, men ellers bliver ..
19/03/2024 07:32
Kulturminister vil have russere smidt ud..
19/03/2024 07:19
Eksplosion i lejlighedskompleks i Sverig..
19/03/2024 06:16
Hongkong: Kontroversiel sikkerhedslov fo..
19/03/2024 03:48
Nyheder fra Religion.dk