annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15453733
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365629
Et andet syn 1975461
Jesu ord 1515118
Åndelig Føde 1445516
Galleri
Svensk træhus
Hvem er online?
0 registrerede 265 gæster og 284 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Sæt samfundsnasserne til noget nyttigt.

Problemet med at kontrollere dem er ikke så stort, treram, og det har allerede været afprøvet i nogle kommuner, fortalte de i går i TV. Nogle langtidsledige blev f.eks. sat til at hugge brænde, og det gik udmærket. Hvis kontanthjælpen stopper med det samme, hvis de prøver at skulke fra arbejdet, skal de nok få det lært.

De arbejdsduelige samfundsnassere, som jeg hentyder til, er jo ikke ubemidlede. De kan miste deres lejlighed, blive nødt til at sælge ud af deres ejendele, bøger, computere, cykler, sportsudstyr m.m. for når sulten gnaver og alternativet er at tigge på gaden, så går det måske op for dem, hvad meningen med et samfund er, at man skal yde efter evne for at få del i kagen.

Jeg har mødt nogle stykker af dem, især i en periode af min ungdom, hvor jeg levede et bohemeliv, men jeg har dog altid arbejdet og tjent de penge selv, som jeg havde brug for. Der stødte jeg på mange socialbedragere, som var i miljøet, og som pralede af, at de var for smarte til at behøve at arbejde, men når de blev afslørede, så faldt hammeren og hjælpen stoppede, og så opdagede de, at deres venner ikke var indstillede på at holde dem i live, så de mistede ikke blot deres bolig og mest værdifulde ejendele, men også deres status i omgangskredsen og i visse tilfælde også deres kæreste.

Som der stod i en populær folkesang: "Nobody knows you, when you are down and out", og det lærte de på den hårde måde. Nogle få af dem gik så meget i hundene, at de døde af følgerne, andre opnåede igen offentlig forsørgelse i en periode, men dog med en begrænset bevægelsesfrihed til deres celle, fordi de i protest mod samfundet valgte alternative måder at tilegne sig en bid af kagen, men de fleste vågnede op og forstod budskabet. Vejen tilbage var lang og trang, men de endte som gode samfundsborgere.

Det er jo desværre sådan, at hvis et samfund tolererer nassere, så smitter det desværre, og nogle lader sig inspirere af nassernes pralerier af, hvor smarte de er, lige som nogle lader sig friste af kriminalitet, hvis de ser, at man kan slippe afsted med det uden repressalier.

Vi er desværre ved at udvikle en samfundsmentalitet, hvor samfundet af mange unge bliver betragtet som en fjende, der skal bekæmpes med alle midler. De forstår ikke, at samfundet er et fællesskab, som forbedrer deres tilværelse. Vi ligger, som vi har redt, fordi vi ikke i tide har lært de nye generationer at bidrage til fællesskabet og have respekt for de, der bidrager. Hvordan fremtidens samfund vil se ud på grund af vore undladelsessynder, er en anden diskussion, som jeg vil åbne en ny debat om.

Mvh

Ole Bjørn :o)


P.S. Jeg ser at misundelsen og den moralske forargelse igen stikker sit grimme ansigt frem hos en af troldene, og giver de "rige" skylden over en kam. Mange fatter ikke, at rigdom kan være et udtryk for en indsats, der har forbedret tilværelsen for samfundets øvrige medlemmer.


Seneste indlæg
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Er dette videnskab...
af Anonym
10/03/2024 00:49
Nyheder fra DR
Er det din kænguru? Politiet efterlyser..
19/03/2024 10:24
Københavns Politi lukker Pusher Street ..
19/03/2024 09:56
Kæmpesommerhuse på Lolland skaber beky..
19/03/2024 09:41
Skraldemænd i Hvidovre har fortsat nedl..
19/03/2024 09:39
Lamin skal åbne Orange Scene i år
19/03/2024 09:36
Nyheder fra Religion.dk