annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656649
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380018
Et andet syn 1989419
Jesu ord 1522387
Åndelig Føde 1513952
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
0 registrerede 364 gæster og 41 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Sæt samfundsnasserne til noget nyttigt.

Kære Ole Bjørn.
Jo det er et godt initiativ med at få samfundsnasserne i arbejde, og vi må se at finde nogle områder det kan foregå i, der er bare en lille hage ved det, idet det nok vil kræve nogle der er i arbejde til at passe/kontrollere at disse foretager det de er sat til.
Jeg havde selv år tilbage da jeg havde et firma ansat indtil flere arbejdsledige, dog ikke på samme tidspunkt, det var min kommune der havde opfordret mig til at ansætte langtidsledige med løntilskud, en af dem skulle køre materialer ud til svendene på byggepladser i vores lastbil, efter kort tid hos os kunne vi næsten aldrig få kontakt med ham, han slukkede bilradionen så vi ikke kunne kalde ham, når han så endelig viste sig, undskyldte han sig med at han havde glemt at tænde for radioen, en dag da han igen ikke var til at få kontakt med, opdagede en af vores svende ham, lastbilen var fyldt med flyttegods, som han var ved at læsse af,han havde åbenbart oprettet et lille flyttefirma nu han havde en lastbil til rådighed, jeg blev selfølgelig nødt til at fyre ham.
En anden jeg havde ansat på et andet tidspunkt, skulle hjælpe svendene til forfaldent arbejde på byggepladserne, han sad for det meste på sin flade og gad ikke bestille noget og det gad svendene ikke se på, så han holdt heller ikke længe hos os.

Så jeg vil tro det vil kræve sin mand at holde styr på de langtidsledige, men muligvis kan det betale sig i den sidste ende.
Der er sikkert områder de kan bruges på, på hospitaler til at anvise folk hvordan de kommer til ønskede behandlingssteder, det har man her i Sverige, på store rådhuse til do, på alderdomshjem til at gå ture med pensionisterne, hente ting til dårligt gående pensionister, handle for dem, eller måske bare snakke med dem, det har det faste personale jo ikke megen tid til idag.

Nu så vi fornylig at rigtig mange muslimske kvinder er på kontanthjælp og ikke ser ud til at ville slippe dette, de kan sikkert heller ikke tale dansk, til en begyndelse burde de kun få udbetalt kontanthjælp hvis de gik i gang med danskundervisning, senere må man så finde områder de kan gøre nytte for deres kontanthjælp. Det kan muligvis blive svært at finde, men at kunne tale dansk er alfa og omega for at kunne begå sig i vort samfund.
Seneste indlæg
Til papirkurven?
af Anonym
20/04/2024 04:25
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Nyheder fra DR
Er du vågen? Hvis du er heldig, kan du ..
20/04/2024 03:04
Efter et døgn med massiv hastighedskont..
20/04/2024 02:43
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Præsident Zelenskyj efterspørger igen ..
20/04/2024 00:03
Pogacar håber, at Vingegaard kører Tou..
19/04/2024 23:36
Nyheder fra Religion.dk