annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
0 registrerede 283 gæster og 49 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Marxistisk grundkursus i konfiskation.


Selve din signatur, Hansemand, viser, at du er en religiøs fantast, og at du også dyrker Paulus, som er en af de vigtigste kristne koryfæer, gør det nok svært for dig at overbevise nogen om, at du ikke er en religiøs fantast. Det handler ikke om din fortolkning af Paulus. Dem er der mere end 100.000 forskellige af. Det handler om din opfattelse af, at religiøse filosoffer har de sande svar på åndslivets gåder. Det har de ikke, og deres tanker har ingen nævneværdig indflydelse på den måde, moderne samfund fungerer på.

Du har selv oplyst og endda pralet af, at du har været på overførselsindkomst det meste af dit voksenliv, uden at du er invalid, debil eller handikappet på anden vis, og din "samfundsindsats" ser ud til at bestå i at rase mod alle de idioter, som ikke forstår, at du er "guds gave til menneskeheden", og at det er deres forbandede pligt at forsørge dig, så du kan oplyse dem om, hvad de gør forkert i deres liv.

Dette er utvivlsomt fornuft i dine øjne, så at forklare dig, hvad andre mener med begrebet fornuft, vil være nytteløst. Du forstår ganske enkelt ikke en dyt af, hvad der foregår inde i andre mennesker, hvilket dine 3 karakteristikker af mig til overflod bekræfter. De vil få alle, der kender mig, til at skraldgrine af din uvidenhed.

Jeg har efterhånden været i næsten 50 lande for at studere mennesker og deres forskellige kulturer, for menneskers liv og deres følelsesmæssige reaktioner har været målet for min livslange forskning. Du har derimod fyldt galleriet med billeder af dig selv og beretter flittigt om dit privatliv nordenfjords. Det er ganske tydeligt, hvad der er din hovedinteresse, Hansemand, så du narrer ingen med dine udfald mod mig og andre.

Jeg så fornylig en tegneserie af Morten Ingemann, som passer præcis på dig. Den handlede om en arbejdsløs klients møde med sin sagsbehandler, så jeg vil tillade mig at indsætte dit navn.
Sagsbehandleren siger: "Hans, du har angivet som grund til, at du ikke arbejder, at du lider af et synshandikap. Kan du forklare lidt nærmere om, hvori problemet består?"
Svar: "Ja, jeg kan simpelthen ikke se mig selv i arbejde!"

Ja, Hansemand, der går penge ind på min konto hver måned, og mere end jeg behøver. Det er et beskedent udbytte af 50 års uafbrudt arbejde, hvor mit overskud efter en kraftig beskatning og en ikke særlig luksuriøs tilværelse er gået til forskning eller hjælp til dårligere stillede, og det er hvad jeg forstår ved en fornuftig livsførelse, for den har sat mig i stand til stadig at hjælpe nogle, der er mindre priviligerede.

Derfor misunder jeg dig ikke din tilværelse, for du er jo netop mindre priviligeret med din mangel på arbejdslyst og socialt engagement og tilsvarende begrænsede tænkeevne.

Så glæd dig over at bo i et samfund, hvor der også er plads til dig. Det er der ikke i de fleste lande, kan jeg betro dig. griner

Mvh

Ole Bjørn :o)


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto mod fuldt palæstine..
18/04/2024 23:42
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk