annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Marxistisk grundkursus i konfiskation.

Citat:
din egen interesse i at rage til dig af de samfundsskabte goder uden modydelse lyser ud af dine indlæg


vrøvl og atter vrøvl fra din ja i det hele taget overskruede forvrøvlede fornuft

i øjeblikket ved jeg ikke lige hvordan jeg skal takle dine ad hominem angreb

og dine ganske ubegrundede skyden mig alverdens ting i skoene, hvor du nægter totalt at forholde dig til hvad jeg skriver, men hvor du alene drøfter dine egne fordomme og vanvittige projektionsmekanismer i spil overfor mig,, men et og andet sted det siger jo mere om dig end om mig at jeg i den grad udfordrer din identitet og er en rød klud Rorschach test for dig som du er dum nok til at fortælle os andre resultatet af i detaljer.

som viser din moralske karakter, viser din mangel på respekt og din store foragt

for min skyld må du gerne være rygende uenig med mig (også gerne håne og latterliggøre mig for mine synspunkter (jeg er bestemt ikke sart)), men så skal det være begrundet ud fra hvad jeg skriver (ja altså virkelig være mine synspunkter/meninger og holdninger) og ikke ud fra hvad du opdigter og projicerer ud i hovedet på mig, eller skyder mig i skoene,,, det er det sidste forhold jeg siger fra overfor og kalder for pseudodebatter. At du kalder mig for religiøs fantast og alt muligt andet i den dur er helt ude i hampen ud fra hvad jeg har skrevet gennem årene.

Din naive ukritiske og ureflekterede brug af begrebet "fornuft" gør om noget dig til en religiøs fantast, det var jo netop typer som dig med din småborgerlige fornuft Marx's ideologi kritik rettede sig imod og som Schopenhauer, Nietzsche og Freud i den grad har udstillet og pillet fra hinanden. Al psykologi, neurobiologi og lignende forskningsområder vrider sig af grin over dit "fornufts" begreb. Det værste af det hele er at du slet ikke magter en argumentation omkring din fornuft, du er nøjagtig lige så naiv som de religiøse fantaster der tager deres gud for givet, ja så tar du din fornuft givet. Magen til dumhed skal man sku lede længe efter.

Din fornuft skyldes alene:

1):

at der kommer penge nok ind på din konto hver måned og at du kan se dette vil fortsætte til du dør.

2):

at du er kold og uden nævneværdig kærlighed, passion og solidaritet med andre mennesker og interesse for andre mennesker.

3):

at seksualdriften er tørret ind hos dig.

Disse 3 forhold gør at du nu dyrker fornuften som de religiøse tilbeder deres gud. Begge hold er I lige dumme på spørgsmålet og I aner ikke hvad det er I fabler om. Det er en idealisme der for mange år siden blev pillet fra hinanden, men som jeg ser lever videre i bedste velgående stil selv hos en Dawkins discipel som dig.

Men jeg vil bede dig om at definere fornuften. Skriv en afhandling, essay, om fornuften, hvor du som alle os andre bliver klogere på hvad pokker det er du fabler om mand/bjørn.

Hvis du har svært ved at komme igang, kan du jo genlæse mine spørgsmål om fornuften til dig ude på chatten, men gråbjørn går måske ikke på de små grå inde under kraniet.

mvh HansKrist.

der gir pokker i din småborgerlige græske fornufts dyrkelse, hvor nogle er mere fornuftige end andre (nogle er nærmere gud logos end andre). Så hellere Paulus og Marx, der påstod vi skulle lade os bevæge/handle (lette røven) i solidaritet (og social indignation) og gøre en forskel her i verden, frem for at rende rundt med en falsk overbygning, falske ideer og illusioner om os selv og hinanden.
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 09:51
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Frygter udslip af farlige materialer eft..
28/03/2024 09:26
Fire personer dræbt i Illinois efter kn..
28/03/2024 09:22
Nok ansøgere til at oprette forsvarslin..
28/03/2024 09:21
Nyheder fra Religion.dk