annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Fagforening med særstatus.

Hej Treram.

Du skriver:
Citat:
Jo vel er det fantastisk at vi lever, men mer fantastísk er al det mennesket har udviklet sig til igennem nogle millioner år, mens de andre dyr stadig er på samme stade, de kommer ikke videre i udviklingen.
Det er jeg helt enig i - så enig at begrebet mirakel for mig bliver nærliggende (Spring bare idéen om en eller flere guder over) blinker

Så fokuserer du på alle de ulykker, som religiøse bevægelser i tidens løb har begået - og stadig gør.
Her er jeg også helt enig.

Dét, der imidlertid bekymrer mig meget mere, er de ulykker, vi begår mod kloden med vores teknologi.

Teknologi - og den videnskab, som har skabt den - er der selvfølgelig ikke noget i vejen med, men den grådige og overmodige måde, vi anvender den på, ser jo ud til at skabe langt større problemer, end religioner nogensinde har afstedkommet.

Det er vi vel alle godt på vej til at blive opmærksomme på, men så er vi jo stort set heller ikke kommet længere.

Hvad er grunden til, at vi ikke synes at kunne finde ud af at ville vores eget bedste?

Hvorfor er vi ikke taknemmelige for den verden, vi "får lov at leve i"?

Ja, ja, bare rolig - det behøver jo ikke at være en gud, der har givet os lov - eller man kunne også sige, at det er den "gud", vi kalder "tilfældighed" blinker

Men hvorfor hænge sig i dét.
Det væsentlige er jo, som du selv skriver, det fantastiske - at vi og verden eksisterer.

Og når vi nu har kunnet så meget andet i vores udvikling, hvorfor skal vi så absolut opføre os som idioter med al vores magtfulde teknologi.

Videnskaben kan fortælle os, hvad vi gør galt, men den kan ikke hjælpe os til at gøre det rette (Noget som jo allerede Niels Bohr vist var fortvivlet over).

Skal vi virkelig til at opfinde en ny religion, der kan inspirere os til at elske denne planet og alt, hvad der er på den?

Eller er der andre veje?

Vi har hårdt brug for dem!

Vores nuværende tekniske magt er parret med, hvad man vel kun kan kalde "katastrofalt åndeligt armod" - som jeg ser det cool

Hvordan kommer vi ud af den fattigdom?

Eller skal kloden leve videre uden os?

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk