annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Går vi den rigtige vej?

Kære Arne,
Jeg er enig med dig i dine betragtninger:

Vort "velfærdssamfund", som er så hårdt tilkæmpet ... viser nu med al tydelighed sit grimme ansigt. Jeg tænker, at det er ærgerligt, at vi åbenbart ikke kan tåle at få det så godt, som vi har det her, men "bare" vil have mere og mere!!!

Min opfordring skal alligevel gå på, at vi alle hver på sin måde søger at "lyse" så godt vi formår det ... for det er jo det eneste, hver især kan gøre. ...

Og måden? Som jeg er skruet sammen og fra mit ståsted (og kald det bare naivt dem, der vil det!) ... MÅ det vedblivende at tro på, at LYSET og det bedste i mennesket vil sejre til sidst. ...

Jeg VIL ikke være negativ ... men fortsat søge at gå LYSETS VEJ. ...

Om det virker? Ja heldigvis, når man følger den indre stemme/Gud/intuitionen/sjælens røst/det gode i mennesket ... så KAN det KUN gå den rigtige vej ...

Udfordringen er jo, når den sunde (?) fornuft forsøger at få overtaget.

Når man nu ved, at mennesket tænker 50.000 tanker hver dag (hvordan man så har fundet ud af det?) ... og man ved, at sindet består af tanker, som får deres power fra den Højeste Kraft ... ja så må man jo, som jeg ser det, begynde med tankerne, og den første faldgrube er så "fornuften", som råder en til ... ud fra utallige måske dårlige erfaringer gjort i lige så talrige liv ... at "passe (på) sig selv", så man undgår at blive såret denne gang også. ... Eller m.a.o: tænke i egoisme frem for fællesskab med sine medmennesker.

Derfor er jeg også enig med dig i dit andet synspunkt og vil måske give den lige en tand mere. ... Hvorfor ikke slippe behovet for kontrol over alting ... overlade det til Godhedens Gud, som kun vil mennesker det bedste ... og derudaf søge at tænke og handle ud fra denne Højeste Kraft,

Lidt snørklet udtrykt tænker jeg, men forhåbentlig forståeligt:
Hvert enkelt individ kan i virkeligheden - når det er optimalt - ændre verden og dens mennesker på deres livsvej. ...
(Måske en måde mere at sige de viise ord om, at man må blive som barn igen. )

m.v.h.
Zenia
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk