annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ALH
Emne: Re: SORTSYN

Hey...

Jeg skriver kun dette, fordi jeg synes, at serotonin fanger noget væsentligt, når han citerer dette og senere følger op på, hvordan det var for ham at læse det.

"Du møder også det, som jeg har mødt i de år, som jeg har debatteret på nettet (med mange af dem der kalder sig kristne): Du møder deres ligegyldighed over for Guds og Jesu ord. Ham som de påstår at tro! Deres ligegyldighed kan bestå i, at vi kaldes onde og urene (dette har du også oplevet nu). Det kan bestå i, at de taler lodret imod ordene fra ham, de påstår at tro, og kommer med deres egne eksempler, som de selv mener beskriver en logik (dette har du også oplevet nu). Det kan også bestå i, at andre fra sidelinien kommer ind og giver "applaus" til den, du argumenterer med (også det har du oplevet nu). Og det utrolige er, at jo mere du henviser til Guds og Jesu egne ord, jo mere vil de tale dig imod, og jo mere vil de klappe dem på ryggen, som taler dig imod"


I det her tilfælde var det mig, der kom ind og gav en "applaus" til serotonin, så ligesom serotonin følte jeg mig også ramt over citatets ord. Nu er jeg udmærket klar over, at det nok ikke skal tages personligt, men derfor kan jeg/vi jo ikke komme udenom det skrevne. Der er stort set ikke andre, der har skrevet til protestanten, og det er vist kun mig, der har givet en sagte ros til et serotonin, der havde skrevet et af sine bedre indlæg. Derfor er det svært ikke at føle sig som en del af "de", der ifølge citatet taler direkte imod ordene fra ham ("Du møder deres ligegyldighed over for Guds og Jesu ord. Ham som de påstår at tro! Deres ligegyldighed kan bestå i, at vi kaldes onde og urene (dette har du også oplevet nu). Det kan bestå i, at de taler lodret imod ordene fra ham, de påstår at tro, og kommer med deres egne eksempler, som de selv mener beskriver en logik (dette har du også oplevet nu)"). Jeg forstår godt serotonins reaktion, og jeg synes på ingen måde heller, at der er dækning for at skrive ovenstående ud fra serotonins og min ganske korte kommentar.

Jeg skriver ikke dette for at holde med den ene part frem for den anden, men for at give et eksempel på, hvor "galt" det kan gå, når man diskuterer/debatterer i Jesu navn. Det er nok det, der gør mest ondt i mig.

Men ellers er det da spændende med protestanten og her læse hans vægtning af de kristne dogmer/ortodoksi (er det det man kalder en "klassisk kristen"?).

Fortsat god weekend til alle!

Mvh
Anne
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk