annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15678049
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381496
Et andet syn 1991187
Jesu ord 1523103
Åndelig Føde 1522413
Galleri
Anholdelsen i haven
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 187 gæster og 212 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: serotonin
Emne: Re: SORTSYN

Kære Thomas.

"jeg gør jo netop dette, Jan, altså citerer det, som jeg mener, er Guds ord. Hvad andre mener om en, siger du...? Det er svært at sidde overhørigt at blive kaldt "satan", "ond" og "uren". Og jeg spørger dig igen, hvorfor går du ikke i rette med dem, som siger disse grimme ting? Hvorfor vender du dig til mig og stiller spørgsmålstegn ved min fremgangsmåde, når det ikke er mig, der dag ud og dag ind siger disse grimme ting? Det kunne jeg godt tænke mig svar på. Er du villig til at svare mig på dette?

Grunden til at jeg henvender mig til dig, Thomas, er nok at jeg projicere noget over på dig, og min dialog med dig her, er nok min måde at erkende hvad det egentligt er jeg lige skal se jeg holder fast i i mig selv. Jeg håber du kan rumme mig, og ellers må du bare sige fra, ik.

Jeg har i den seneste tid virkelig følt mig enormt sårbar og usikker på mig selv, og det virker som om jeg lige er ved at komme igennem noget meget meget vigtigt for min videre færd i min åndelige udvikling.

Det jeg indtil nu har skrevet til det handler i virkeligheden ikke om dig, men om mig selv, og jeg håber ikke du har taget det alt for nært.

Nogen gange tager lige lidt før jeg helt bliver bevidst om hvad det handler om inde i mig selv. Og når det så er blevet erkendt, så kan jeg nogen gange godt kæmpe lidt med at gi slip på det jeg projicere over på andre. Og her håber jeg bare du har lidt tålmodighed med mig, kære Thomas.

Håber ikke jeg har såret dig, og i så fald, så håber blot du vil tilgive og tage imod min undskyldning.

Selvom jeg godt ved jeg projicerer, så ved jeg også at jeg holder rigtig meget af dig og alle de andre her på debatten. Det er bare ikke altid helt nemt at gennemskue mit sinds labyrinter af faldgrubber.

Håber det er ok, kære Thomas.

Kærligst Jan.

Ps. Og dette svar er faktisk også til dig, Protestanten, for du har også været objekt for mine projektioner i vores dialog.









Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
23/04/2024 23:40
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Sønderjyske-matchvinder i vild guldrus:..
23/04/2024 23:51
31-årig mand død efter skud fra tysk p..
23/04/2024 23:46
Modløse Chelsea får prygl af topholdet..
23/04/2024 23:04
Tre mindreårige afhørt om syrebomber p..
23/04/2024 22:06
Russisk viceforsvarsminister anholdt for..
23/04/2024 21:50
Nyheder fra Religion.dk