annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
10 oktober Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: SORTSYN

Hej Arne

Jer er helt med på hvad du siger. Egentlig er det lidt unfair af mig at “high-jacke” din gode pointe, og sende den ud på et sidespor. Det må du undskylde.

Grunden til at jeg kaster mig over en bisætning, relaterer sig imidlertid til emnet. Jeg mener at de senere års betingelsesløse, konsekvensløse, jeg-centredede kristendom, som tilpaser sig individet, rummer svaret på den åndelige død vi finder i dag. Jesus sendte kristendommen (kirken) ud i verden med en målrettet og veldiffineret mission:

“Gå derfor hen og gør alle Folkeslagene til mine Disciple, idet I døbe dem til Faderens og Sønnens og den Helligånds Navn, og idet I lære dem at holde alt det, som jeg har befalet eder. Og se, jeg er med eder alle Dage indtil Verdens Ende." Matt 28:19-20

“Og dette Rigets Evangelium skal prædikes i hele Verden til et Vidnesbyrd for alle Folkeslagene; og da skal Enden komme” Matt 24:14

I dag formes kirken af verden; tidens luner, individualistiske ønsker og meningsmålinger. Man fristes til at sige at kirken faldbyder sig selv, for bare en antydning af eksistensberetigelse.

“Elsker ikke Verden, ikke heller de Ting, som ere i Verden! Dersom nogen elsker Verden, er Faderens Kærlighed ikke i ham. Thi alt det, som er i Verden, Kødets Lyst og Øjnenes Lyst og Livets Hoffærdighed, er ikke af Faderen, men af Verden.Og Verden forgår og dens Lyst; men den, som gør Guds Villie, bliver til evig Tid.” 1. Joh 2:15-17

Hvis kirken ikke er fast forankret, i noget så politisk ukorrekt som SANDHEDEN, men flyder rundt i verdens “relativistiske tyrani”, så kan den ikke bruges til noget, hverken af Gud eller mennesker.

“Jesus siger til ham: "Jeg er Vejen og Sandheden og Livet; der kommer ingen til Faderen uden ved mig” Joh 14:6

“Går ind ad den snævre Port; thi den Port er vid, og den Vej er bred, som fører til Fortabelsen, og de ere mange, som gå ind ad den; thi den Port er snæver, og den Vej er trang, som fører til Livet og de er få, som finde den” Matt 7:13-14

EN vej! EN Sandhed! EN port! EN Frelser! - Det er den eneste måde kirken undgår økomenisk kasteration og åndelig død.

Kære Thomas, min broder i troen:
“Be of good courage, and let us behave ourselves valiantly for our people, and for the cities of our God: and let the LORD do [that which is] good in his sight” 1 Krøn 19:13
“Be of good courage, and he shall strengthen your heart, all ye that hope in the LORD” Salm 31:24

Med de kærligste hilsner
Protestanten



Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk