annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15658108
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380145
Et andet syn 1989546
Jesu ord 1522428
Åndelig Føde 1514473
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
0 registrerede 358 gæster og 37 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ALH
Emne: Re: ALTERNATIVE TERAPIER.

Kære Ole Bjørn

Citat:
Jeg anser det for en uomstødelig kendsgerning, at krop og psyke er uadskillelige, og at enhver helbredelse kræver medvirken af psyken, hvis den skal lykkes helt. Ligeså er immunforsvarets effektivitet direkte afhængig af psykens tilstand.

Har du selv erfaringer med alternative terapier, og/eller har du en holdning til dem, så lad os få belyst emnet i denne tråd.


Jeg er fuldstændig enig i dit synspunkt ovenfor, og det behøver jeg ikke bruge mange ord på at belyse, for der er, som du skriver, en helt klar sammenhæng mellem kroppen og psyken.

Det store alternative marked lokker mig ikke, for jeg har lært at skelne og ved, hvad der skal til for min egen sundhed. Nu er jeg heller ikke ramt af alvorlig sygdom eller andre ting, der har en betydning for min hverdag. Når det så er sagt, er jeg alternativ i min tilgang til mennesket, hvilket betyder, at jeg mener, der skal mere til end lægevidenskaben nøjagtig, som du beskriver det i dit indlæg.

For mit eget vedkommende skete der kropsligt set lidt af en "åbenbaring" for snart 10 år siden, hvor jeg begyndte at lytte til min krop på en helt ny måde. Dette kom helt af sig selv på et tidspunkt, hvor jeg netop havde stiftet bekendtskab med den del af mit liv, der altid havde været ukendt. Det medførte bla., at jeg blev vegetar, og at jeg med mine nye kostinspirationer blev fri for nogle allergiske reaktioner. Allergi kan jeg dog stadig få på dette tidspunkt af året, og jeg har op til flere gange oplevet, hvordan det at få et allergiudbrud samtidig presser nogle meget dybe følelser/tilstande frem. I den forbindelse er jeg glad for, at et medicinalt middel ikke holdt mine reaktioner - både de fysiologiske og psykologiske - nede, for der kan også være en tid, hvor der ift den kropslige og psykiske sundhed er brug for at lette trykket for de mere ubevidste følelser, der præger os i hverdagen og på den måde er med til at gøre os til dem vi er både i tænkemåde og adfærd.

Men ellers har jeg da nogle piller fra apoteket, som jeg af og til tager, når jeg skal være i et rum med op til flere katte blinker eller et eller andet andet støvet/husfugtigt har sat gang i nys og snot. Mine allergiske reaktioner har gennem de sidste år været meget aftagende, hvilket formentlig også skyldes, at jeg ikke længere bor i en kolonihave. Der er således mange faktorer, der er med til at præge vores sundhed.

Du nævner en rækker alternative terapier, som ligger mellem de to yderpunkter, du så fint skitserer. Jeg har ikke personlige erfaringer med disse behandlingsmetoder, men jeg tror på dem som gode alternativer. Dog vil jeg sige, at det altid vil afhænge af den enkelte patient, hvoraf målet bør fremgå.

Terapierfaringer har jeg da, og jeg er netop i gang med at finde en god zoneterapeut, men da jeg er bange for at havne ved en, der ikke kan holde begge fødder på jorden, trækker det lidt ud. Hertil ligger det med energier og energibalance for mig lige for. Sådan har vi nok forskellige tilgange til livet - det alternative er som sådan ikke noget, jeg studerer, snarere noget jeg erfarer og tror på som givende.

Mvh
Anne

P.S
A pro po mit sidste indlæg i arenaen glæder det mig at finde denne tråd, som ganske almindelige mennesker måske kunne være interesseret i smiler (og så er vi debattører måske ikke "ganske almindelige mennesker"?)
Seneste indlæg
Til papirkurven?
af Anonym
20/04/2024 06:04
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Nyheder fra DR
Razziaer på Vestbredden: Mindst fem har..
20/04/2024 05:38
Russisk guvernør: To personer har miste..
20/04/2024 05:08
Er du vågen? Hvis du er heldig, kan du ..
20/04/2024 03:04
Efter et døgn med massiv hastighedskont..
20/04/2024 02:43
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Nyheder fra Religion.dk