annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 9785136
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1930384
Et andet syn 1703591
Jesu ord 1293437
Den Evige Filosofi 1092963
Galleri
Rødhus december
Hvem er online?
0 registrerede 128 gæster og 11 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: fem ting

[quote=Anonym]
Koranen er sammensat af "essays" plagieret fra Toraen, Bibelen samt andre kulturers skrifter.

Dele af koranen er uforståeligt, selv for lærde af "old-arabisk".
Læs Christoph Luxenberg’s book "The Syro-Aramaic Reading of the Koran"

Koranens videnskabelige værdi er modbevist af videnskabelige
fakta. På Internettet er tusindvis af artikler hvor man læse om hvor og hvordan koranen fejler.





Orientalisterne hævder, at profeten Muhammed, sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale), var genstand for den jødisk-kristne indflydelse af sin tid, og at Koranen reflekterer denne indflydelse. Det blev foreslået, at profeten Muhammed, sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale), havde stået to store problemer, hvis han skulle omfavne jødedommen eller kristendommen. Hvis han blev kristen, ville han være at bringe i den kristne byzantinske regime til Mekka, som ikke ville være

tolereres af befolkningen i Mekka. Det andet problem var, at han ikke kunne foregive, at han vidste mere end de ældre medlemmer og præster i de to religioner - jødedom og kristendom. Således i begge tilfælde, kunne han ikke erhverve lederskab. Derfor Orientalisterne tyder på, at profeten sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale), besluttet at gengive den rolle Moosaa (Moses), eller 'Eesaa (Jesus), må Allah ophøje deres omtale, fordi han så, at" de var mænd, og han kunne gøre, hvad de havde gjort. "


Orientalister påstår, at den monoteistiske indflydelse på islam skyldtes tilstedeværelsen af ​​kristne og jøder i Mekka. De foreslog også, at der var en monoteistiske informant fra en af ​​disse religioner. Men på et andet stadium, har de også foreslået, at det, som profeten, sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale), modtaget fra sin informant" ville være faktuel viden ", men" indholdet og fortolkningen af ​​de faktiske omstændigheder "kom til ham "af den sædvanlige proces åbenbaring."
De foreslog, at den gradvise stigning i nøjagtigheden af ​​Koranens fortælling relevante for bibelske historier er dokumenteret, at profeten Muhammed, sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale), fik disse historier fra en informant.
De påstod, at Koranen replikeres nutidige fejl, der oprindeligt findes i den jødisk-kristne skrifter.
Tilbagevisninger

Profeten sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) var kun 12 år gammel, da han mødte Baheera (en kristen munk) for en meget kort periode på vej til Syrien. Et sådant kort møde ville ikke have været tilstrækkeligt til at diskutere religiøse doktriner. Det er ulogisk at antage, at en ung dreng kunne diskutere religiøse doktriner og skriften profeti om den kommende af Messenger, etc, på dette tilbud alder.
Orientalisterne erkendte en del af dette møde, men de undlader at erkende de andre aspekter, som taler om:

Baheera viden om profetien i Skriften om den kommende af den nye profet
Baheera anerkendelse af tegnet af profet i Muhammad sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale)
Baheera råd til Abu Talib at tage drengen hjem.

Når konfronteret med ovenstående oplysninger, William Muir (en skotsk orientalist, 1819-1905 CE) selv forsøgt at forklare det som en fejl eller som en forfalskning af en designe munk. For at nedtone betydningen af ​​Baheera erkendelse af tegn på prophethood, Muir skrev en fodnote sige, at betænkningen er fuld af absurditeter, men senere realisere sin hensynsløshed, han udeladt fodnoten i efterfølgende udgaver uden at ændre hovedteksten.
Det er almindeligt kendt, at en handel campingvogn rejser i den barske ørken ville koncentrere deres handel i befolkede områder kun vejledende, og undgå at vandre ind i øde Boliger og ødelagte townships eller tomme kirke forsamlinger, bare for sight seeing fornøjelsen af ​​en ung dreng. Alligevel Muir tyder på, at campingvognen passerede nær Petra, Jerash, Ammon og andre ødelagte byer, og at disse seværdigheder påvirket den unge Muhammed sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale).


I Makkah var der kun nogle få kristne ydmyg sociale og intellektuelle status, enten slaver eller smålige detailhandlere og det meste indvandrere. Kun én eller to originale indbyggere i Makkah såsom `Uthmân bin Al-Huwayrith og Waraqah bin Nawfal var blevet kristne, den tidligere ud af personlige eller politiske overvejelser, og sidstnævnte som følge af sin søgen efter en bedre tro. Den Makkah samfund havde nogle anden hånd viden om disse to religioner i jødedom og kristendom.
Spørgsmålet er, ville en person af statur, viden og intelligens profeten Muhammed, sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) går som formidler en ny religion og udfordre troværdigheden af ​​både de fremherskende systemer jødedommen og kristendommen kun på grundlag af rygter og overfladisk kendskab til dem, foreslås som ved orientalister?
Orientalisterne er ikke ens i deres påstand om, at:

Profeten sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale) var ambitiøst, og derfor forsigtig nok til at undgå de politiske konsekvenser af at omfavne enten jødedom eller kristendom
Han var uforsigtig nok til at indføre en ny religion baseret på oplysninger hentet fra basar sladrer og jødiske fortællere ved vinbutikker.

Monoteistiske jødisk-kristne Indflydelse
Det er naivt at sige, at islam er en blanding af brugte oplysninger om jødedom og kristendom med en anelse om arabiske elementer i det. Det er absurd at foreslå, at profeten var sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale), vidende om de to religiøse systemer.
Begrebet prophethood, mindet om Ibraaheem (Abraham) må Allah ophøje hans omtale som profet og grundlægger af Ka `bah, som araberne universelt værdsat, samt ritualer Hajj (pilgrimsrejse til Ka'baen), der er nedsat af Ibraaheem må Allah ophøje hans omtale var utvivlsomt fra før tidspunktet for jøder og kristne. Pre-islamiske arabere, uafhængigt af enhver jødisk eller kristen indflydelse, kendte begrebet Allâh som øverste Gud. Læren fra Ibraaheem må Allah ophøje hans omtale fundet tilflugtssted i Arabien længe før ankomsten af ​​jødedommen eller kristendommen og araberne var allerede bekendt med ordet "Haneef 'som tilbeder af Én Gud.

Profeten sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale), anklagede den nutidige arabere, jøder og kristne for at have afveget fra den oprindelige lære af deres profeter og for at have degenereret til polyteisme. Han afviste også, hvad de hævdede at være lærdomme deres skrifter. Så han kan ikke blive misforstået som værende udtænkt ideen om monoteisme fra den jødisk-kristne indflydelse.
Koranen ikke påstå, at den er undervisning en ny religion. I stedet fastholder og genopliver den oprindelige lære Gud har givet gennem alle profeter i alle nationer. Det hævder, at dens lære er de samme som for Ibraaheem (Abraham), Moosaa (Moses) og "Eesaa (Jesus), må Allah ophøje deres omtale, og taler om dem alle i glødende vendinger. Da hver orientalist er enigt om, at profeten Muhammed, sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale), ikke har læst nogen af ​​skrifterne, derfor skal hans kilde til viden være noget andet.

Afvisningen af ​​bibelske lærdomme om søn eller far gud blev afvist selv i mekkanske Soorahs (kapitler i Koranen) længe før profetens migration til Al-Madeenah. Derfor er det ikke korrekt at sige, at disse afkald kom på kølvandet på adskillelsen fra jøderne og de kristne i Al-Madeenah.
Det var umuligt at få endnu et glimt af monoteisme ved at observere jødedom og kristendom i disse dage. Den praksis i disse to religiøse grupper blev gennemsyret den mest nedværdigende korruption og overtro, som er langt fjernet fra monoteisme.
De forskellige reformbevægelser i kristendommen, især Cluniac bevægelse, ikonoklastiske Bevægelse og reformationen startet af Martin Luther bærer vidnesbyrd til dybden af ​​nedbrydningen i hvilke kristne og kristendommen af ​​dagen havde sænket. På en måde, på trods af en tilslutning til doktriner Trinity og Kristi guddommelighed alle disse reformbevægelser og den efterfølgende vægt på monoteisme, er stort set, resultaterne af den kompromisløse monoteisme formuleret og formeres ved islam. Med andre ord var det islam, der påvirkede vækkelsesbevægelser i kristendommen, og ikke den anden vej rundt.
Seneste indlæg
Er livet blevet til ved en skabelse,
af Gerth
19/08/2022 23:43
X fil ?
af Gerth
19/08/2022 01:21
Er det muligt at blive ven med Gud?
af Gerth
18/08/2022 00:23
korrigere misforståelser
af somo
16/08/2022 14:13
Så er der linet op...
af Gerth
15/08/2022 21:52
Nyheder fra DR
Tidligere chefanklager i Mexico anholdt ..
20/08/2022 06:40
Bronzevinderen Karstoft tror, der er 'me..
19/08/2022 23:50
Restaureret maleri blev en joke på nett..
19/08/2022 23:36
Endnu en heldig dansker vinder over 100 ..
19/08/2022 23:12
Skibe fra Anden Verdenskrig viser sig p..
19/08/2022 22:50
Nyheder fra Religion.dk