annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Blue Mind og Green Mind
Hvem er online?
0 registrerede 294 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: fem ting

Faktisk Professor Moore var så forbløffet over nøjagtigheden af ​​de beskrivelser og terminologi bruges til de forskellige stadier i udviklingen af ​​embryo, at han ændrede sin egen lærebog om emnet. Han indarbejdet alle relevante passager fra Koranen og autentiske udsagn af profeten Muhammed i sin bog, The udvikling af menneskelig: Klinisk orienteret embryologi med islamiske tilføjelser, som blev offentliggjort af WB

Saunders i 1987 og var en standard universitet lærebog i USA. Bogen indeholder nu passager i Koranen og Hadith (verificerede udsagn af profeten Muhammed) for hver fase af udviklingen og professor Moore har også vedtaget klassificeringen i de to ovennævnte kilder.

Overvej også opgørelsen af ​​Tejatet Tejasen (professor ved Institut for Anatomi, Faculty of Medicine, Chiang Mei University, Thailand) efter hans undersøgelse om Koranen passager der beskæftiger sig med embryologi: »Fra mine studier, og hvad jeg har lært på dette konference, jeg tror, ​​at alt, hvad der er blevet registreret i Koranen 1400 år siden skal være sandt. Det kan man bevist videnskabelig måde. " Også opgørelsen af ​​E. Marshal Johnson (Professor og formand, Afdeling for Anatomi, Daniel Bough Institute, Thomas Jefferson University, Philadelphia, USA), da han blev klar over sådanne udsagn i Koranen og undersøgte dem: "The Koranen ' en beskriver ikke blot til udvikling af ydre form, men understreger også de interne etaper - de faser inde i embryo med sin skabelse og udvikling, understreger store begivenheder anerkendt af moderne videnskab ... Hvis jeg var at omsætte mig ind denne æra, at vide, hvad jeg gør i dag, og beskriver ting, kunne jeg ikke beskrive de ting, der blev beskrevet ... Jeg ser ingen beviser for, at konceptet, at denne person Muhammed måtte udvikle denne information fra nogle sted ... så jeg kan ikke se noget i strid med koncept, som guddommelig indgriben var involveret ... "

Efter at være blevet præsenteret hadeeths (verificerede udsagn af profeten Muhammed) om dominante og recessive egenskaber Joe Leigh Simpson (professor i Obstretics og gynækologi, Northwestern University Medical School, Chicago, Illinois, USA) sagde: "... disse Hadeeths ikke kunne have opnået på baggrund af den videnskabelige viden, der var tilgængelig på det tidspunkt, the'writer '... Det følger heraf, at ikke alene er der ingen konflikt mellem genetik og religion (islam), men i virkeligheden religion (islam), kan vejlede videnskab ved tilføje åbenbaring til nogle af de traditionelle videnskabelige tilgange ... Der findes udsagn i Koranen viste århundreder senere at være gyldig som støtter viden i Koranen er blevet afledt fra Gud. "

Overvej også opgørelsen af ​​T.V.N. Persaud (Professor og chef, Afd for Anatomi, Faculty of Medicine og Tandpleje, University of Manitoba, Canada): "Muhammad var en meget almindelig mand, han ikke kunne læse, vidste ikke, hvordan man skriver, i virkeligheden var han en analfabet ... talte om 1400 år siden, har du nogle analfabet person, der foretager dybtgående udsagn, der er forbavsende nøjagtig, af videnskabelig karakter ... Jeg personligt kan ikke se, hvordan dette kunne være blotte chance, der er for mange nøjagtigheder og ligesom Dr. Moore har jeg ingen problemer i mit sind forene, at dette er en guddommelig inspiration eller åbenbaring, som fører ham til disse udsagn. "

Disse er blot en række citater fra "Scientific Fællesskabet" om arten og oprindelsen af ​​Koranen. Faktisk Koranen og Hadith ikke bare tale om embryologi, men hundredvis af andre fænomen, herunder jorden og solen er rund, spinning omkring deres egen akse og følge deres egne baner, oprindelse og universets dannelse, de to typer af havene hvorimellem der er en barriere, rolle bjergene i stabiliseringen af ​​jordarter skorpe, dannelsen af ​​mælk i køer, årsagen til seksuelle sygdomme, placeringen af ​​smerte receptorer i kroppen, udvidelse af universet, den præcise karakter af vandkredsløb, ændringen i det atmosfæriske tryk i store højder, kønnet på bi, som er ansvarlig for at producere honning (hun), stjernerne forbrugende sig selv via forbrænding af deres drivhusgasser og dette er kilden til deres lys og mange flere.



Man vil blive overrasket over at erfare, at en sådan videnskabelig tilgang er blevet befalet i Koranen med det formål at fastslå sin sandfærdighed.



Har de ikke nøje overveje (undersøge) Koranen eller er der låser på deres hjerter. [Surah 47:24]

Har de ikke omhyggeligt analysere Koranen. Hvis det havde været fra andre end Allah så helt sikkert de ville have fundet mange uoverensstemmelser deri [Surah 4:82]

Så religiøse (der er islamisk) overbevisninger er ikke baseret på blind accept, som mange har generaliseres til alle religioner, og dermed fejlagtigt tilskrives Koranen og islam. Dette har været oplevelsen af ​​Europa i de seneste 3-400 år, hvor videnskabens fremskridt og dens resultater blev set som kættersk, dens fortalere latterliggjort og ofte forvist og tortureret. Islam har aldrig haft den oplevelse.

Det er rigtigt, at folks akademiske evner er forskellige, og dermed nogle vil være ude af stand til at fastslå sandheden af ​​det og kan derfor acceptere det blindt. Men igen, de har mulighed for at stille befolkningen i viden, dem, der er i stand til at foretage en sådan dom, som de ovenfor citerede. Det er fra principperne om visdom og retfærdighed, når du ikke ved, du ikke gør en dom selv, men snarere konsultere en der er i stand til at gøre det. I virkeligheden er det noget Allah har også befalet:

Så spørg befolkningen i viden, hvis du ikke kender [Surah 21:07]



Dette er et klart bevis på den manglende afhængighed på dogme, overtro og personlige erfaringer og en indikation af forpligtelsen til forskning, efterprøve og kontrollere på en videnskabelig måde troværdigheden af ​​religiøse (islamisk) tro. Heldigvis er der dem, der har gjort præcis, at ligesom Keith Moore og hans videnskabelige kolleger, men der er andre, der har opfundet løgne og bagvaskelser for at miskreditere Koranen og profeten. Men når disse løgne og bagvaskelser er sat på prøve videnskabeligt de ikke ynkeligt, og deres irrationalitet og partiskhed bliver tydelig. Nogle af de fælles krav er, at Muhammad var besat, eller var en veltalende digter, eller var

en tryllekunstner, eller var en, der var hjernevasket, eller var en spåmand. Faktisk alle af disse er blevet afvist og modbevist i Koranen sig i talrige steder og mange gange. Det er endnu mere mærkeligt, at disse var de selvsamme krav fra de mennesker, der tilbagevist profeten i hans levetid, og de er de eneste, der er tyet til i dag. Hvad en stor fremgang!

http://www.youtube.com/watch?v=HFfRSUZU5dU

http://www.youtube.com/watch?v=0_mkqDj0KBM

http://www.youtube.com/watch?v=cbTHhkySqes

http://www.youtube.com/watch?v=8MonAjDNzaQ
Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Polsk mand mistænkt for spionage i plot..
18/04/2024 20:12
Nyheder fra Religion.dk