annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Der er sku bud efter mig.

Hej Treram.

Jeg har læst din lidelseshistorie - kan man vist roligt kalde det - og jeg ønsker dig naturligvis god bedring.

Din biloplevelse maner jo til endnu større forsigtighed end den, du allerede udviste (farten og måske bedre egnede dæk - er det det rette sted du bor?), men din postkasseoplevelse siger vel noget om, at du er ved at blive gammel - så gammel, at du ikke længere kan færdes sikkert udendørs i glat føre.
Så spørgsmålet er vel, om du vil acceptere din situation - og indrette dig derefter - eller du vil trodse den - og ta' følgerne.

At du har dårlige nyrer kan vel også have påvirket din evne til at reagere tilstrækkelig hurtigt og godt i glat føre, og kan dine nyrer ikke bringes til at fungere tilstrækkelig godt, er der jo på sigt muligheden for en nyretransplantation.

Nu ved jeg jo ikke, hvor gammel du er i antal år, eller hvor meget alderdommens svækkelse har påvirket din krop, men som tiden går - og det går den jo uophørligt - er der jo ikke tvivl om, at det hedder: tiltagende svækkelse.

Og så er det vel her, det handler om at være i harmoni med sin krop og sin alder - som de siger i det ældrecenter, hvor jeg er frivillig i en demenscafé én gang hver måned. "Det er jo ikke, hvordan man har det, men hvordan man ta'r det" smiler

Det udadvendte meget aktive liv, som vist altid har været dit, skal vel så til at ændres i retning af alderdommens indre kvaliteter - og så er spørgsmålet vel: Hvad er det for dig?
Det er der jo kun én, der kan finde svaret på - dig selv.

Måske livet og døden, det gode og dets modsætning, er emner for dig og dit tastatur, når du trygt og sikkert indendørs skriver til os her på Trosfrihed.dk? blinker
Eller er det noget helt andet? smiler

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk