annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Træerne vokser ind i Himlen.

Træerne vokser ind i himlen.

Jeg vågner med det klare budskab at træerne vokser ind i himlen.

Det var altså ikke visuelt men mere auditivt.

Der er ingen dagsrester. Beskeden er som lyn fra en klar himmel, eller det kommer fra underbevidstheden til mig eller det er underbevidstheden der har kreeret/skabt dette billede fordi der her foregår en gæring der når frem til min bevidsthed.

Hvad kan det være der har været katalysator eller provokeret denne livlighed og gæring i underbevidstheden der når frem til min bevidsthed? Jeg tror det skyldes yoga, den yoga jeg går til 2 x 2 timer om ugen og så den styrketræning jeg går til.

Og billedet eller symbolet (at træerne vokser ind i himlen) var så ladet med psykisk energi og betydning (betydelighed) at jeg ikke kunne sove igen efter at have fået meddelelsen der mellem 4 og 5 om morgenen.

Det er vigtig at forstå at det er mit personlige budskab eller min personlige drøm, symbolet og billedet eller budskabet er min personlige. For andre kan det lyde trivielt og uden betydelighed og være intetsigende, ikke sige dem noget, og sådan skal det også være, for det er noget der er foregået, eller rettere sagt, foregår, mellem min bevidsthed, bevidste personlighed og så det ubevidste, en meddelelse fra selvet eller underbevidstheden der trænger sig på til min bevidsthed og bevidste personlighed.

Det er 3. dagen nu siden jeg fik drømmen eller budskabet, symbolet frem til bevidstheden, og det er stadig ladet med psykisk energi og stor betydning, livlig betydelighed for mig og jeg lever højt derpå og mit humør er positivt stemt derpå og symbolet inspirerer mig og åbner op for nye bevidsthedsperspektiver. Altså det er stadig her på 3. dagen en livlig underbevidsthedens kilde (budskab fra Selvet) ladet med psykisk energi og betydning hvis positive indflydelse når frem til min bevidsthed og bevidste personlighed (egoet). Hvis det ikke ramte eller tilflød egoet/mig kunne det være ligemeget, hip som hap.

Rent gestaltterapeutisk, Fritz Perls, agtig, har jeg prøvet at indleve mig i træet og i himlen, og selvfølgelig i træet der vokser ind i himlen også.

Træet er meget min krop, styrken i min krop, min holdning og rejsning (her må godt grines, men jeg tænker altså ikke på noget sexuelt i første omgang her) og gang her på jorden og især hvordan jeg holder mit hovede. Kort sagt jeg føler en ny styrke i min krop, føler mig stærk i min ryg og det er denne holdning, kropslige nye styrke og holdning (ikke mindst hovedeholdning) der giver mig fornemmelser af himlen, noget himmelsk, giver mig følelser af opstemthed og lykke, ukuelighed og får mig i godt humør. Træet, min krop understøtter altså mit humør, hvor vågen og opstemt og lykkelig (ved godt mod (mit psykiske velbefindende)) hvor ukuelig optimistisk jeg føler mig. Hvis træet ikke voksede ind i himlen, altså hvis det der nu sker ikke nåede mig/egoet, min bevidsthed og bevidste personlighed, himlen (neocortex, de højere cognitive funktioner og de senest tilkommende ganglier evolutionsbiologisk set (især ganglierne af betydning for dopamin)), ville det hele være ganske tilfældigt og ikke medføre nogen personlig vækst.

Træet er tegn på jordforbindelse og om noget man får jordforbindelse af yoga og af styrketræning og løb og cykling og fysisk aktivitet i det hele taget, arbejde fx..

Himlen er selvfølgelig øget jeg-styrke og bevidsthed (intelligens og humør (altså mentalt/psykisk overskud)), min bevidste personlighed der styrkes. Pr definition det modsatte af egoisme og egocentrisme, fordi træet der vokser ind i himlen, netop kendetegner en vækst der formår at komme fri af det dæmoniske (narcissisme, egoisme og egocentrisme) som holder mennesket nede i ubevidsthed, i uvidenhed.

Med mit indlæg her vil jeg påpege hvor vigtigt det er at vi hver især får fat i vores personlige meddelelser, budskaber eller drømme, fra selvet eller underbevidstheden. Hvor vigtigt det er at vi er i proces med det ubevidste, underbevidstheden, eller selvet.

Træet der vokser ind i himlen er selvfølgelig et levende motiv, eller et livligt motiv i mit liv, som Peter Lund Madsen ville kunne måle på om jeg var tilkoblet de nyeste apparater til at “scanne” og filme live, hvad der foregår i hjernen.

Dette motiv, træerne der vokser ind i himlen, kunne jeg selv sagt fortælle mere om hvad jeg forbinder med. Bjørn foreslog noget om ambitioner, og det har selvfølgelig at gøre med personlige mål og værdier, ønsker om større fuldkommenhed, altså et fuldt og rigt liv (fyldt med kreativitet og virkelyst), mere end et perfekt liv, måske jeg vil komme ind herpå i næste indlæg.

Himlen har at gøre med bevidstheden (også det religionerne benævner som ånd) og træet med kroppen og det fysiske, som skal have jordforbindelse og som skal næres, af vores kost, spise og drikke og ikke mindst vores aktiviteter, arbejde og gøren og laden (inklusiv sexualitet (den kropslige sanselige kærlighed, modsat åndet/abstrakt eller usanselig kærlighed der ingen forandringer medfører, ingen vækst medfører (som sagt så vokser og forandrer engle sig ikke, fordi de ingen krop har, det er nemlig kroppen der gør at vi kan forandre os og have en vækst)).


Mange kærlige hilsner HansKrist.
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk