annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Jorden
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: tantra tigeren

Dette indlæg er også til jan serotonin.

Hey thomas jeg går ud fra at det er Jan Serotonin du omtaler som din nye disciple, hvem du har formået at omvende.

Citat:
Da jeg begyndte at vidne om sandheden for mere end 5 år siden


Er du rådden thomas, du har aldrig vidnet om sandheden, du har påstået at urevangeliet var et ægte skrift, og en lang række andre løgne og ukritiske påstande bærer du konstant til torvs og du reviderer konstant din opfattelse af tingene (så du er ubefæstet sjæl, et forvirret søgende ungt menneske), hvilket dog er lidt positivt om det var sådan, men noget tyder på at du er strategisk og mener noget offentligt og noget andet personligt når du er sammen med venner og andre grupper af mennesker.

Iøvrigt skriver jan sero:

at elske Jesus Kristus af hele dit hjerte

Noget du har gjort tykt grin med førhen i en lang periode, nu har tonen så fået en anden lyd i dag.


På facebook har jeg en sjov ordveksling med Anne, hvor disciple og nogle andre som Anne kender blander sig.

Hvor jeg skriver:

Citat:
"Vi blev låst inde i Markuskirken af et "ukendt folk" skriver du Anne,, det må være elverfolket, de har jo masse af tid nu, det er kun i december måned de er i rød hvid tjeneste som nisser. Og Carl Edvard der er ikke noget at tro på, for både Paulus og Luther er troen Kristus selv, det Guds nådesværk du er i Kristus, retfærdigheden fra Gud, den bolig du har fra Gud, altså den skikkelse eller det herlighedslegeme du har fra Gud i Kristus, derfor skal vi "blot" iklæde os dette legeme, tage denne skikkelse Kristus er til os. Dette svarer nøje til det der foregår i alle moderne kropsterapier og den nye viden om hjernen, krop og sind der er en enhed og således kan vi ikke være i hovedet og tro noget, for der er ikke noget at tro på, hvilket jo også fremgår af at i Kristus har vi hele guddomsfylden i kød og blod. Derfor kropper vi med Kristus under nadveren; der er intet, så absolut intet at tro på, kun konkret virkelighed at tage del i, hul på. Så derfor er de såkaldte "kristnes" hoved der er fyldt med en masse ævl de render rundt og tror og holder sandt ud fra bibelen som værende det man tror på, en falsk bevidsthed, et falsk hoved at rende rundt med, dødens tjeneste som Paulus siger om denne bevidsthed og indstilling til livet. Tro er ikke at tro noget eller en masse; troen er Kristusvirkeligheden selv, et virkeligt legeme og liv, du kan få nu ved at Kristus vinder skikkelse i dig. Så nå frem til krop og virkelighed Carl og kom væk fra bogstavens pagt og dødens tjeneste, det hovede, den bevidsthed. der er så fyldt med tåbelige påstande og adskilt fra kroppen og virkeligheden. HansKrist.



Dette skulle være svar nok til jan serotonin og hans alt for lange forvrøvlede eller snakkesalige indlæg under lavmålet, der blot viser at han ikke har forstået en dyt af hvor jeg befinder mig eller hvad urkristendommen drejer sig om.

jan er besat af den tanke at han forstår alt om kristendommen som iøvrigt også michael, hvorfor disse 2 selvudnævnte professoerer ikke behøver som os at andre at studere, være åbne og selvkritiske, men blot kan øse af deres egne personlige illusioner om en sag, uden altså at skulle undersøge og studere en sag i henhold til hvad de bedste hoveder af alle i mange generationer er nået frem til i fagvidenskaberne om det vi drøfter.

Det er under mit niveau ikke at ville studere et emne, ikke at ville være selvkritisk og åben.

jans fanatisme og michaels ligeså, kan ikke relatere til virkeligheden, et lukket færdigt og overtroet system (som i middelalderen) kan ikke bide skeer med virkeligheden, kun et åben system kan bide skeer med virkeligheden. Derfor må vi være kritiske overfor vores illusioner og selvbedrag (1)* når vi overtror noget fordumsfyldt eller fordomsfyldt.

Du thomas og du jan og du michael skulle gøre som Anne, hun har gennem årene dygtiggjort sig, I andre er voksendøde og I siger det samme igen og igen og I har ikke udviklet jer, I vokser ikke, hverken som mennesker eller i erkendelse, visdom og viden, forståelse. Hvad kan vi så lære af det, gå på universitetet, eller studer på folkeuniversitetet.

mange kærlige hilsner HansKrist.


(1)*:

Edgar Morin (nulevende som Alain Badiou) får ordet, en af epistemologiens (Kantiansk kritisk erkendelsesteoretiker) sande giganter, mester, får ordet:


Citat:
Fornemmelsen af sandhed bringer den følelsesmæssige/eksistentielle dimension ind i ideen om sandhed, og kan lige så godt bemægtige sig ideen om sandhed som adlyde den. Som sagt kan det følelsesmæssige brede sig ud over enhver kundskab, driften kan beherske eller tjene rationaliteten, ligesom der er en ”pattedyr” –komponent i den måde, hvormed levende væsener går ind for en tro eller gør en ide til sin.

Kundskabens sorte huller.

Under det velkendte og permanente problem med skuffelse, fejltagelse og falsk bevidsthed skjuler der sig et ikke mindre permanent problem, som imidlertid er mindre kendt. Det er den såkaldte Selfdeception, selvbedraget eller løgnen over for en selv. Dette problem er ganske vist udmærket kortlagt af psykoanalytikerne, men de forenkler det ved at reducere det til det ubevidstes magter eller fælder.

Det drejer sig faktisk om et antropologisk problem, der er meget mere fundamentalt og komplekst end som så.

Som nævnt hænger det sammen med:

-hjernens natur og struktur (adskillelser og dialog mellem de forskellige hjernemæssige instanser);

-enhedsdualiteten ånd/hjerne, dvs. den dobbelte og reciprokke uklarhed dem imellem;

-den latente mangfoldighed af personligheder midt inde i en selv;

-selve bevidsthedens natur; den er altid et ledsagefænomen, der på sin vis er adskilt fra os selv, og som til trods for sin oprigtighed og ildhu kan bedrage sig selv og os andre, som man ser i Jean-Jacques Rousseaus Confessions.

Kort sagt finder denne self-deception sine kilder i det erkendende væsens komplekse mangfoldighed. Den viser os, at der mellem vores forskellige jeg´er udspiller sig et fremmedartet spil med forklædninger, illusioner og bedragerier. Hvis det er sandt, at ”ingen skjuler mig for mig selv andre end netop mig selv”, så er følgen, at den værste fjende af vores kundskab er os selv. I den henseende er self-deception et grundproblem, der angår os alle. Epistemologierne og kundskabsteorierne lader hånt om det, psykoanalytikerne forenkler og lemlæster det, men det hører rettelig ind under den komplekse epistemologi.


Lad mig tage forskud på glæderne og nævne et fantastisk ”sort hul” midt i vores kundskab Det drejer sig om Besættelsen af vores ånd, ikke bare af ånder eller Guder, men også af doktriner eller ideologier.



Dvs. at denne ”besættelse” ikke blot er et marginalt fænomen, som stammer fra visse ritualer eller former for mental patologi. Nej, det er et normalt fænomen inden for enhver trosretning.

Her drejer det sig ikke kun om på metaforisk vis at sige, at de individuelle ånder i en vis forstand er ”besat” af deres samfund, som blot afsætter sin kultur, sine normer og sine regler i dem. Man må tilføje, at det hele foregår – for at bruge et udtryk af Jaynes – som om ånden var et ”tokammersystem”, hvor det ene kammer til stadighed er beboet af en i forhold til selvet ( = det andet kammer ) ydre Magt, som det helliger Tro og Lydighed.

Self-deception og Besættelse er sorte huller, som er tilbøjelige til at dække for hinanden: enhver Besættelse fremmer vores self-deception, og enhver self-deception fremmer Besættelsen. Disse sorte huller snylter på ethvert kundskabsproblem og enhver søgen efter sandhed, deri også medregnet min egen, naturligvis.
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk