annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15535776
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372279
Et andet syn 1980771
Jesu ord 1518378
Åndelig Føde 1465535
Galleri
Efter en tur i Vesterhavet
Hvem er online?
1 registreret somo 335 gæster og 305 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Ilskov-Jensen
Emne: Re: For skrapt for Politiken...?


I gårsdagens udgave af Politiken anklager forfatteren Jacob Holdt sine danske landsmænd for at være "endnu mere racistiske end amerikanerne".

Hertil skrev jeg følgende lille kommentar På Rune Engelbreht Larsens Blog på Politiken, som imidlertid ikke fik lov at passere censuren på Politikens Internetdebat:

--------------------------------------------------------------

Når europæerne i fortiden koloniserede fremmede kontinenter, opfatter Jacob Holdt og ligesindede de indfødte som ofre, og kolonisatorerne som racister.

Når folk fra fremmede kontinenter i nutiden koloniserer de europæiske lande, opfatter Jacob Holdt og ligesindede de indfødte som racister, og kolonisatorerne som ofre.

Mennesker, der ikke formår at frigøre sig fra fortidens stereotyper om "de hvide" som de evigt "onde", vil jeg betegne som IDIOTER.

ERGO er Jacob Holdt en idiot.

Ja, han kan sågar med fuld ret kaldes en idiotisk HYKLER, så sandt som mennesker, der måler med dobbelte standarter, normalt betegnes som hyklere...

--------------------------------------------------------------

Indrømmet: ovenstående er ikke ligefrem en dybdeanalyserende kommentar, og normalt ER der faktisk ganske vide rammer på Rune Engelbreht Larsens Internetblog på Politiken.
Den ros skal han have.
Derfor undrer det mig egentlig også, at jeg bliver afskåret fra at give Jacob Holdt svar på tiltale...

Han må tydeligvis godt kalde mig, og flertallet af sine landsmænd for "racister" (for han er jo sådan en pæn og anstændig mand), men vi andre må ikke kalde "racetænkeren" for "idiot" og "hykler".

Typisk, og meget illustrativt, for det humanistiske ligheds- og frisindsbegreb...!


Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
Nyheder fra Religion.dk