annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: Det lærte jeg af at rejse.

Hej Treram..

"du burde faktisk istedet blive sat endnu lavere i skat idet du jo ikke belaster sygehusvæsen mm, når du bor i udlandet, svenskere og nordmænd kan bo udenfor EU uden at de skal betale mere i skat".

- Forstås. Jeg ku selv gennemskue forholdet mellem skat og forbruger da jeg boede i Norge, det forhold ændrede sig radikalt i Danmark.
Hvad eksotiske rejsemål angår, ligger dette meget i det beskrivende, fx. er der forskel på refleksioner over det at bo og det at være turist ved et (u)tilfælde, efterdi oplevelsers kvalifikation.
Jeg mangler stadig lyden af fossen nedenfor vores soveværelsesvindue, som behagede selv håret, smagen af vandet og synet af bjerge rundt øerne; alene dette ka’ jeg lige smutte op for at mætte i genkaldelse, bare gå ture med de gamle venner og spise rekeomelet over en solo ;)
Jeg tror vore politikere er ved at ødelægge Danmark på sigt, og når det sker, da vil de selv bare flygte og fralægge sig ethvert ansvar, som altid før. Det er, hvad de har haft at tilbyde vore børnebørn - og det harmer mig.

Nå, men det er meget fortællingerne der interesserer mig. Det er lidt interessant, hvordan vi beskriver og genkalder os det oplevede, og hvad det betød for os på et givent tidspunkt, hvis du forstår. Jeg tog fx i hytte med to venner i weekender fri fra arbejde, en sjov leg vi havde var, at forklare hinanden oplevelser af indtryk fx. fiskeri på søen m.m. fra de uens vinkler, se de uensartede indtryk fra nøjagtig samme oplevelsesrum. Nye indtryk vælter gerne nedover os og fortællinger stråler, hvor faste indb. i habitatet ikke ser skoven for bare træer osv.osv.
Der sker noget med os, ja med sproget som værktøj, menneskesynet og verdensbilledet, når vi tilføres nye oplevelser og mærkes af hverdagslivet på lige fod med fastboende, som netop du selv har oplevet det. Forskellen på rejsende og turister ka’ byde på uensartede forklaringer, her betyder tiden vældig meget. Intet sted føler man sig mere som turist end i Frankrigs store byer, ja New York, Beijing m.f. må gøre én ufattelig lille og ubetydelig, så enorme byer tar simpelthen et liv at ”erobre”, eller kræver netop sine hverdage.

Jeg synes da det var synd du ikke fik din drøm opfyldt mht. dagliglivet i Thailand sammen med viven, måske din viv så omvendt har tilegnet sig dit og dat til livsforbruget, og det er godt nok. Jeg er ukendt med den asiatiske verdens indtryk, har kun andres, men ser noget i øjnene på de der fortæller om deres liv på den kant af kloden, som slet ikke er uspændende, nærmest harmonisk – ikke dårligt ;)

mvh
Simon
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk