annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Det lærte jeg af at rejse.

kære Ole Bjørn.
Nej vel er du ej den eneste der rejser her, jeg har vistnok fortalt lidt om mine rejser ind imellem.
Jeg har også besøgt ca 40 lande, både i forbindelse med arbejde og på ferie, jeg var jo særdeles heldig og fik en uddannelse i det danske flyvevåben hvor en stor del af uddannelsen foregik i det amerikanske flyvevåben som 17 årig, dette foregik både i Mississippi og på en USA base i sydtyskland. Fra USA tog vi på juleferie til Mexico med div. oplevelser.
Senere rejste jeg Europa tynd med mine børn på campingferier.
I 8 år havde jeg en ferielejlighed i et stort slot i sydfrankrig.
Jeg rejste meget i sydasien,Malaysia, Thailand og Singapore,kørte i bus fra Bangkok til grænsen mod Malaysia, kørte i lejet bil fra Penang til Singapore med et ophold på en af verdens 10 flotteste øer Pilau Tioman, kendt fra filmen South Pacific, rejste med min der hellere ville rejse end konfirmeres, vi havde mange spændende oplevelser på denne tur.
Var på ferie på Sri Lanka med hele familien, hvor vi mødte nogle indfødte som vi holdt forbindelsen med igennem flere år, jeg besøgte dem nogle år senere da jeg var på en meget speciel bustur tværs igennem Indien fra vestkysten til østkysten med det gamle danske Trankebar og den gamle danske kirke.
Jeg rejste meget til solenergikongresser, idet jeg var bestyrelsesmedlem af en solenergigruppe under dansk ingeniørforening, det bragte mig bl.a.til Indien New Delhi, hvor jeg besøgte Taj Mahaj, senere var jeg til solenergi kongres i Perth Australien, Briton England, Hamburg Tyskland, Budapest Ungarn og Jugoslavien.
Efter kongressen i Australien tog jeg 10 dages ferie i Singapore og til Borneo hvor jeg besøgte og boede hos 2 hovedjægerstammer i Sarawak, langt ude i junglen, en meget spændende oplevelse, jeg var alene med en guide, det var ikke et sted man kunne besøge alene, man skulle have en statsguide med.
Senere var jeg på ferie i Malaysia hvor vi kørte i bil til en stor national park Teman Negara, hvor vi boede midt i junglen, vi overnattede bl.a. i et vildthus omgivet af vilde dyr der kom tæt på om natten ved en saltmile, aberne larmede rundt om os i træerne og vi blev overfaldet af blodsugende igler, da vi gik igennem junglen, selvom vi havde bundet buksebenene til så fik jeg alligevel 9 igler på mig, min viv opdagede en på sit ben og vi klædte os af midt i junglen og fik fjernet uhyrerne og så blødte det, heldigvis havde vi nogle Savett servietter med.
Vi fløj nogle dage efter fra Singapore til Borneo, hvor vi atter besøgte hovedjægerne, men en anden stamme end sidst og vi havde flere spændende oplevelser her, hovedjægerne var et meget venligt folkefærd, selvom de stadig gemte på hoveder de havde afhugget af deres fjender, de lå i en stor flettet kurv der hængte på en stolpe foran hver families bopæl i langhuset.
Vi spiste sammen med de indfødte og sov sammen med dem i deres hytter, maden var noget speciel, men smagte godt, små Guppier, firben og kylling med bjergris, morgentoilette,vask, tandbørstning og barbering foregik i floden, toilettet det var bare at gå ud i junglen, med en flok hylende grise efter dig, rent genbrug.
Et virksomhedsbesøg i Rusland i 1978, hvor vi var nogle stykker der blev konfronteret med KGB, idet de troede vi havde solgt Dollar til nogle russere, men ellers et fredeligt besøg med store exclusive middage og besøg på kendte steder i både Moskva og Skt.Petersborg.

Dette var et kort overblik over mine rejser, jeg rejste ikke meget til udprægede turiststeder eller storbyer, men besøgte hellere den indfødte befolkning, hvilket har givet mig mange fine oplevelser, vi rejste meget med vores børn, hvilket har udmøntet sig i at de nu også har rejst meget en søn bor nu i Cape Town, headhuntet til stort revisionsfirma, en anden søn bor i Oman, hvor han har været beskæftiget med opbygning af 2 nye lufthavne, men som nu vender næsen hjemad efter ca 4 år der med sin familie.
At rejse er at leve, vil jeg give dig ret i.
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk