annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Gymnasie billede
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 219 gæster og 31 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Forskelligt syn

Dette funderer jeg lidt over i dag.:

I går havde jeg to oplevelser, som fik tanker i gang. …
Den første – som gjorde indtryk på mig – var, da jeg havde familie på besøg, og de fortalte om følgende hændelse:

Den første histories hovedperson: En ung dansk gymnasieelev, som går i 2. g. … og er meget modebevidst. … havde bl.a. ønsket sig en jakke til jul, og der blev købt en jakke til 800 kr. af mormor, som spændt iagttog sit barnebarn, da der blev pakket ud juleaften: Jakken faldt ikke helt i ungersvendens smag, og da den unge mand i øvrigt også havde ønsket sig en bestemt skjorte til en pris af 1500 kr. (!) gik turen så af sted 3. juledag for at få byttet. …

Stor var glæden, da han konstaterede, at der var startet udsalg i forretningen, så den skjorte, han havde ønsket sig nu var nedsat til netop den værdi, som den returnerede jakke repræsenterede. …

Stor tilfredshed hos ungersvenden, som glad drog af med sin skjorte, som passede fint til den butterfly, han også fik i julegave, og som han i parantes bemærket nu har hele 3 af. ...

Eftertænksomhed fulgte denne beretning, og nu kommer så:

2. histories hovedperson:
En ung flygtning, som til april har været her i landet i 7 år, som ingen familie har overhovedet mere, og som vi her i huset har fået lov at lære at kende og at holde af.

Hans økonomiske situation er sådan, at han lever af S.U. – går på VUC med det sigte at blive uddannet som automekaniker. …

En af mine veninder havde ryddet op i hendes mands garderobe, og da han er lille og klein og tidligere har givet vor unge ven tøj, som han har kunnet bruge, ringede hun og spurgte, om det havde interesse?

Jeg sagde ja tak og hentede rigtig meget fint tøj, som stod i kasser her hos mig, hvorefter jeg spurgte, om vores ven ville kigge ind?

Han kom, og jeg spurgte ham, om han kunne bruge noget af det, vi havde?

Han kiggede ikke engang på al det fine tøj, men svarede med det samme: Nej tak, for jeg har 3 par bukser og 3 skjorter, og jakke, undertøj og sokker nok, så det må I gerne aflevere på Korshæren. …

Med i historien skal nok, at jeg fik et stort smil og TAK for tanken, jeg havde haft, men som han sagde: Det gør mig jo ikke lykkeligere, at jeg har skabet fyldt med tøj, som jeg bare skal bruge penge på at vaske!!!

Eftertænksomhed fulgte på disse to vidt forskellige syn på verdslige ting. …

I Avisen i dag gives mange gode råd til nytårsforsætter: Et af dem er:

”Finder du honning, så spis ikke mere, end hvad du trænger til, for at du ikke skal få for meget af den og kaste op”. (Ordsprogenes bog) …

Måske et råd at tage til os her i disse krisetider. ?

Spørgsmålet, som nok ville være relevant: Kan man i givet fald så finde ud af, at lykken måske findes et andet sted, end dér, hvor man hidtil har troet det måtte være??


Godt nytår
m.v.h.
Zenia

Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Polsk mand mistænkt for spionage i plot..
18/04/2024 20:12
Ny ældrereform præsenteres i aften
18/04/2024 18:31
Dansk Erhvervs medarbejdere kan låne ko..
18/04/2024 17:39
Nyheder fra Religion.dk