annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Ransom
Emne: Re: ETISKE OVERVEJELSER (1)

Citat:
Sig mig, magter du end ikke at læse hvad jeg skriver? Er du fuldstændig mentalt blokeret?

Desværre for din flugt fra kendsgerninger læser jeg udmærket!
Citat:
en i allerhøjeste grad sprællevende og aktuel journalist og filosof Jens Staubrand, der på kreativ vis anvender formen ”fortsæt”.

Det kreative må stå for din regning. Der er ud fra den kontekst, du har fundet, mest grund til at tro, der er tale om en skrivefejl!
Din flugt ses tydeligt af, at du – for at komme så langt væk fra din kalamitet som det er dig muligt – indkopierer en biografi over din formodede frelsermand!
Efter din kopi fra ODS skriver du:
Citat:
Så de selvhøjtidelige rethaveriske kejsere og klovner faldt alle nok så smukt i den lille sprogfælde jeg havde lagt for dem, og det er jo ganske morsomt. De er jo alle såre forudsigelige.

Nu er de pågældendes kendskab til sprogets kreative mestre og fornyerere som Kierkegaard, Sophus Clausen, Staffeld med flere sikkert lige så begrænset som evnen til at læse og forstå mine tekster.

Hvis nu den selvhøjtidelige, rethaveriske kejser og klovn, Ipso kunne læse, ville han ikke have blæst sig sådan op.
For det første er det en gevaldig efterrationalisering klovnen foretager, når han nu vil have os til at tro, han bevidst lagde en sprogfælde!
For det andet læser han artiklen i ODS forkert. Artiklen handler om FORSÆT. Herunder gives der en enkelt henvisning til FORTSÆT ”spøg. ell. vulg. Fortsæt.SophClauss.L.57”. Resten af artiklen handler om FORSÆT.
Det fine selskab, du så uelegant placerer dig i, må du desværre for dig vinke farvel til.
Og du tilføjer:
Citat:
Men det kræver nok, at de pågældende først får fjernet de mentale skygklapper,

SKYGKLAPPER?
Ordet findes ikke i ODS og i site:www.dsn.dk skygklap fås følgende resultat: ”Mente du: site:www.dsn.dk skyklap”
Din stavemåde her er måske også en sprogfælde?
På svensk hedder en skyklap en skygglapp, men det kan næppe redde dig.

Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk