annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret ABC 444 gæster og 142 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ospi
Emne: Re: ETISKE OVERVEJELSER (1)

Citat:
Til orientering er det ikke mig der optræder som sprogcensor, men debattens tonedøve køreplanslæsere og kejserlige regelfanatikere, der bilder sig ind, at de er sat i verden til at sætte sproget på endegyldige faste formler og fremkomme med ondsskabsfulde og forhånende kommentarer om de blot finder den mindste plet.

De er mentale prototyper af den frygtede elevplager lektor Blomme der kunne få enhver elev ned med nakken.


Du er da vist lidt af en pivskid og en lektor Blomme, så snart du får modsigelse, gode hr. Ipso!

Så vidt jeg kan se – men jeg har jo ikke nået at se så meget endnu – har du en rigtig dårlig placering i ’sagen om t’et’ i fortsæt/forsæt.

Du er i et udsøgt forklaringsproblem, og det klarer du forbandet dårligt (for øvrigt skal der ikke to s’er i ondskabsfuldt, som du skrev det.)

Nå, det var ikke lige dette jeg først og fremmest ville skrive på denne debat. Jeg har med stor interesse læst de mange begavede indlæg på denne debat, som f.eks. Hanskrist’s (jeg forstår ham ikke, men han har et godt sprog, og hans Kristus-oplevelse er på en eller anden led ret betagede), men også indlæg af Kræn-P, Ole Bjørn, ALH, Arne Thomsen, Arentzen er god læsning,

og så er der naturligvis også denne Ipso Facto. Han, denne sidste, er næsten forfærdende i sine lange skriverier. Hans store problem er ikke primært, at indlæggene er lange, men at der ikke er sammenhæng i dem, Der er ikke et eneste af de af ham skrevne indlæg, som er meningssammenhængende. Hans trang til at belære gennem henvisninger (kopieringer) er sjældent ret relevante – og så er han ved at kvæle sig selv i fantasi om politisk konspiration om et Eurabia.

Jeg har ikke tid til at bidrage så meget i øjeblikket, men jeg vil fortsat holde mig orienteret.

God sober debat!

Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Korrespondent: Angreb i Syrien 'kan før..
29/03/2024 08:53
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Nyheder fra Religion.dk