annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15682432
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381824
Et andet syn 1991490
Åndelig Føde 1524000
Jesu ord 1523295
Galleri
ER DU GAL MAND
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 201 gæster og 113 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åh disse ÅBENBARINGER 🔥💕

Alle mennesker kan få brug for en ÅBENBARING - komme i en tilstand af nød tørst tørke og ørken - mangel på livets kilde vand - hvor kun en GUDS ÅBENBARING og INDGREB "VERTIKALT FRA OVEN" kan forandre denne tingenes elendige uheldige jordiske fastlåste tilstand af sygdom og synd og nød.

Ja den eneste LÆGE og MEDICIN er GUD det HIMMELSKE der bryder ind og forløser vores jordiske sår lænker og trængsler og gør os FRI og gir os ÅNDEN igen - gir os TROEN igen - LIVET igen.

ÅH disse ÅBENBARINGER 🔥💕

- disse ÅBENBARINGER (1)* mit liv i perioder har været så rigt på.

ÅH disse ÅBENBARINGER:

DISRUPTIVE CREATIVE ACT OF THE SPIRIT

There is nothing of God in the dull and prosaic normality of the objective world order. It is only in a disruptive act which breaks through that commonplace normality that he is to be found. Nicolai Berdyaev

What is of God in life is revealed in creative acts, in the creative life of the spirit, which penetrates even the life of nature. Spirit can upset and change the 'natural' order (2)*. Nicolai Berdyaev

(1)*:

Den religiøse åbenbaring: Kristusbegivenheden/Damaskusoplevelsen, er en begivenhed, der ikke blot sker for mig. Den er en indre katastrofe i mig, og indtræffer denne katastrofe ikke med mig, er åbenbaringen uden betydning (Nicholas Berdyaev/Hans-Kristian Hindkjær).

(2)*:

Zizioulas claims that Baptism constitutes an ontological change in the human, making them an ecclesial hypostasis, or a person. This rebirth 'from above' gives new ontological freedom as it is not constrained by the limits of biological existence. Zizioulas

-0-0-0-0-0-

Det bedste ved livet og ved os mennesker er at vi er "skøre" - var vi ikke "skøre kar" ville LYSET og HIMMELSK SALIGHED aldrig kunne nå os.

There is a crack, a crack in everything
That's how the light gets in.

Derfor I kære menneskebørn - lov mig, at I husker på, når livet er mest gået i stå og i sort, at I er SKØRE og FRIE - "that's how the light gets in" - ja lyset vil aldrig kunne bryde igennem hvis I tager tingene død alvorligt. Længe leve Frans af Assisi - længe leve Michael Falch 💕 Søren Fauth 💕 længe leve hjerte sjæl og engagement.

-0-0-0-0-0-

Dette opslag til minde om mit livs store åndsfrænde kærlighed: Nicolai Berdyaev - Paul Tillich - Paulus - Carl Gustav Jung. Uden disse 4 ville jeg ikke kunne forstå mig selv eller have fundet mig selv gennem de helt nødvendige ÅBENBARINGER ethvert liv behøver for ikke at løbe tør ud i en ørken af nød og tørst og død.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
24/04/2024 17:18
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Iransk rapper dømt til døden i forbind..
24/04/2024 16:58
Samarbejde skal forhindre bandemedlemmer..
24/04/2024 16:22
Tour de France Femmes bliver uden verden..
24/04/2024 15:55
Anholdt 16-årig stod ikke bag bombetrus..
24/04/2024 15:51
Varetægtsfængslinger i terrorsag forl..
24/04/2024 15:20
Nyheder fra Religion.dk