annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15729413
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386201
Et andet syn 1994536
Åndelig Føde 1533860
Jesu ord 1526471
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 210 gæster og 71 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: OM BEGREBSLOGIKKENS FORSTÅELSESPROBLEMER.

Kære Kristian.

Jeg vil overhovedet ikke blande mig i dine forsøg på at finde en fælles platform med Jeppe. Det berørte jeg overhovedet ikke i mit indlæg, og det er ganske din egen sag.

Min replik var forårsaget af, at Jeppe som i alle sine øvrige indlæg også her får flettet en stribe hånlige bemærkninger ind om min sproglige viden. Det forbeholder jeg mig til enhver tid ret til at tage til genmæle imod.

Og da det ser ud til, at han ikke er blevet klogere begrebslogisk set, og heller ikke debatkulturmæssigt set, forudser jeg bare, at hans nye debat heller ikke vil blive fri for smædeord mod enhver, som kritiserer hans vrøvl.

Overalt i den akademiske verden bliver kontroversielle synspunkter modsagt og diskuteret vildt. Undtagelsen er hvis de er så meningsløse, at de ikke er en diskussion værd. Så bliver de mødt med tavshed, som blot er et udtryk for ligegyldighed. Den smule jeg har set af Sørlanders arbejder er for mig nok til at forstå begrebsfilosoffers ignorering af ham. Vi taler om en række højt kvalificerede dr.phil.er og professorer i sprogfilosofi verden over, der trods forskellige meninger alle på nær en håndfuld lokale proselytter finder ham komplet uinteressant.

Hvad de mener er mig dog ret ligegyldigt. Jeg ser på indholdet i den argumentation, som Sørlander/Jeppe præsenterer os for, og efter at have arbejdet med sproglig forståelse som mit hovedfag i et halvt århundrede, er jeg selv rigelig kvalificeret til at bedømme kvaliteten af en argumentation. Når nogen forsøger at nedgøre min viden på dette område, må de også tage konsekvensen - at blive modsagt med logiske argumenter, som kan forstås af enhver.

Mvh

Ole Bjørn ;)

.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Nyheder fra DR
Morten Frendrup scorede, da Genoa sikred..
29/04/2024 23:49
Houthierne: Vi har angrebet to amerikans..
29/04/2024 23:46
Politiet anholder pro-palæstinensiske d..
29/04/2024 22:53
Flere politibetjente skudt i USA
29/04/2024 21:43
Gérard Depardieu skal for retten til ok..
29/04/2024 21:25
Nyheder fra Religion.dk