annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Jorden
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Spiritualitet - Synkretisme

Hey Arne,

der står:

Citat:
Ifølge den kristne tro :

findes der en himmel, hvor gud befinder sig, og dermed er mennesket placeret fjernt fra Gud, langt væk. Via ceremonier eller ritualer mødes man med eller kommer tæt på det ophøjede.



Ifølge den kristne tro



NEJ ikke ifølge den kristne tro gælder hvad der står ovenfor, der gælder det stik modsatte,,


og himlen indikerer ikke en placering hvor mennesket er langt væk fra Gud, og i kristendommen er det himmelske og jordiske forligt, som gud og mennesket. Kan læses sort på hvidt flere steder i NT





og i og med og ved begivenheden Kristus ind i verden (altså i og med kristendommen) er der ikke mere tale om noget rituelt, ceremonielt, eller nogen former for religiøsitet kan stille sig imellem mennesket og Gud, hvorfor der for Paulus ingen præster findes, eller også er vi alle præster (apropos de paulinske urmenigheder), og sådan har det været i den protestantiske verden lige siden,,, og at nogen udfylder rollen som præst er blot en praktisk foranstaltning, for enhver der er krøbet ud af dåben er præst (her har du ret i at en del af den konservative katolske kirkeretning, har svært ved at gå så langt som Paulus (urkristendommen) og Luther, men de fleste katolikker protesterer jo også overfor deres kirke omkring en lang række forhold som at de ønsker sig kvindelige præster og at mandlige præster må gifte sig etc etc,, jeg ved ikke hvor stor opbakning den katolske kirke har hos katolikkerne, men i sydeuropa er den ikke stor og de unge gider den ikke).



antipatien imod mig, skulle jeg ha formuleret lidt mere præcist, for det var hvad jeg står for og hvad jeg skriver jeg tænkte på,,, denne uvilje imod det jeg står for,, det var ikke min person jeg tænkte på, men altså det jeg præsenterer jer for og repræsenterer

Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk