1
registreret
(1 usynlig),
331
gæster og
283
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Spiritualitet - Synkretisme
|
hvordan du hævder - på den samlede kristendoms vegne! - at opleve, hvad kristendom er, står for mig - og mon ikke for ganske mange andre - mildt sagt - særdeles uklart
spør anne og fl vang og en lang række andre teologer og kristne mennesker, for dem er jeg nok ham af alle der taler tydeligst om sagen.
Hej Hanskrist
Jeg har sagt det mange gange før, men bliver nødt til at sige det igen:
Du er et troens kraftværk, hvis lige jeg aldrig har været udsat for før, og sandsynligvis aldrig bliver det igen. Det er positivt ment, og jeg håber, at det kan blive positivt opfattet.
Kære Hanskrist
Jeg kender ganske enkelt ingen, der som dig kan give kristentroen et så kraftigt udtryk.
Man bliver jo nærmest blæst ned af kontorstolen, og det er ganske givet sundt ind i mellem at blive vækket på den måde.
Det ovenfor er sagt af nok danmarks dygtigste kristne debattør og tænker.
Og her så lige en usædvanlig af slagsen (selv om det med bøgerne, bliver jeg ofte spurgt om):
Hvis du skriver en bog, vil jeg meget gerne læse den:-)
Du har måske allerede hørt det fra andre, men jeg tænkte, du skal også
høre det fra mig, en såkaldt nydansker:-)
-du kan dine ord! - og jeg nød hvert og et.
Jeg ville helst ikke skulle tvinges til at bringe disse ovenfor anførte roser (og jeg kunne give et hav af eksempler som jeg modtager over privat mail), men du tvinger mig ud i denne afsindighed, ved konstant at påstå følgende arne:
Og hvordan du hævder - på den samlede kristendoms vegne! - at opleve, hvad kristendom er, står for mig - og mon ikke for ganske mange andre - mildt sagt - særdeles uklart
tror du skulle nøjes med at udtale dig på dine egne vegne arne, lige i den her sag, for når jeg taler med andre, gir de mig lige det stik modsatte skudsmål af det du har givet mig gennem årene arne. Og det er at jeg taler stærkt og tydeligere end de fleste, måske end alle i vor moderne tid.
mange kærlige hilsner HansKrist
PS:
lidt et trist indlæg at skulle tvinges ud i at skrive, blot fordi du er doven overfor mig, og aldrig har gidet bruge tid på at læse og forstå hvad jeg skriver, eller også er det åndsevnerne der er noget galt med, dog jeg tror det er viljen, ja er overbevist derom.
PPS:
og jeg er 100 % sikker på at ikke engang den her tråd gider du genlæse igen hvad jeg skriver for at tilegne dig det, sådan har du opført dig gang på gang overfor hvad jeg skriver i trådene, du tilegner dig simpelthen ikke hvad der står, fordi du ikke gider gøre dig nogen som helst seriøse anstrengelser derfor. Du er og har været igennem årene totalt døv og upåvirket af den argumentation jeg kommer med og min fremstilling som faktisk deles af samtlige moderne teologer, for det er fra dem jeg for stor del er blevet inspireret, og så ud fra meget grundige studier af den paulinske urkristendommen, der totalt dominerer den protestantiske europæiske teologiske opfattelse.
PPPS:
det er godt nok hårdt arbejde, fast arbejde, at være den eneste her på trosfrihed, der præsenterer og repræsenterer, gedigen protestantisk kontinental europæisk kristen teologisk tænkning; altså moderne teologisk tænkning, især med rod i mellemkrigs -tidens kontinental europæiske eksistentialistiske tænkere, der overhovedet ikke gir genlyd hos nogen eller bliver forstået af nogen her. Til sidst var vi så langt ude i hampen at jeg som denne ensomme omstrejfende ulv blev kaldt "religiøs fantast", "vrangforestillet gut", uden fornuft og et vrøvlehovede fra a - z; selv om det er det stik modsatte der er tilfældet.
Jeg har ikke noget imod kritik og debat og argumentation overfor hvad jeg skriver, ja jeg ønsker det inderligt, men ingen tør, ingen går i krig med mine tekster, hvorfor???
er det som esther siger, "HansKrist du er for klog til mig", og dette skulle altså ikke bare gælde esther, men jer allesammen. Jeg nægter at tro det, selv for esthers vedkommende nægter jeg at tro det.
det skyldes for mig at se dovenskab og vanetænkning, som ingen gider bryde med, det er for bøvlet, og derfor gider ingen, blive udfordret (af mig) med hensyn til deres dovenskab og vanetænkning, fordomme, om hvad kristendom er. Ja det er så mageligt at forblive i sine fordomme.
|
|
|
|