annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Spiritualitet - Synkretisme

Citat:
Ifølge den kristne tro findes der en himmel, hvor gud befinder sig, og dermed er mennesket placeret fjernt fra Gud, langt væk. Via ceremonier eller ritualer mødes man med eller kommer tæt på det ophøjede.


jeg kom ikke længere i læsningen end til dette, som er en direkte løgn, eller forkert påstand,, det er nøjagtig det stik modsatte der er tilfældet i NT og da hos Paulus om noget.

citatet ovenfor refererer til græsk og østlige religiøse filosofiske ideer om Gud og mennesket, hvor Gud er hævet over tiden og historien, hvorimod i kristendommen Gud netop er i tiden, historien, og tager sig tid og liv med os mennesker, og har en historie med os. Sådan er jødedommen og kristendommen.



det er bare så rystende at være vidner til at folk slet ikke gider studere kristendommen og dens teologi, og blot sejler rundt i gamle fordomme om hvad kristendommen og dens teologi siger (som Anne sagde for godt et års tid siden, da hun lige var på "smug kig": "jeg forstår godt HansKrist's frustrationer og ærgrelser og fuldtidsarbejde her, med at korrigere alle disse fordomme og misforståelser omkring kristendommen og dens teologi). Gud hvor jeg mangler nogle der virkelig gider studere kristendommen og dens teologi, frem for blot hele tiden at skøjte og sjofle rundt på overfladen med lodret forkerte fordommelighed og fordummeligheder om kristendommen og dens teologi, og den her er dog det værste af slagsen jeg nogensinde har læst:

Citat:
Ifølge den kristne tro findes der en himmel, hvor gud befinder sig, og dermed er mennesket placeret fjernt fra Gud, langt væk. Via ceremonier eller ritualer mødes man med eller kommer tæt på det ophøjede.

indimellem føler jeg alle mine år her på debatten har været spildt, som om ingen lytter, kun Anne og Fl Vang og få andre har virkelig lyttet og er interesseret i at studere kristendommen og dens teologi, har turdet vælge at studere frem for at blive i sjofelhedernes overfladiske fordommeligheder og fordummeligheder om hvad kristendom og dens teologi retterligen siger.




mvh HansKrist

PS:

vil gerne indrømme jeg ikke kom længere i min læsning end til dette totalt misfortåede og lodret forkerte påstand om kristnedommen, som jeg derfor straks må korrigere
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk