annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15658771
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380208
Et andet syn 1989590
Jesu ord 1522457
Åndelig Føde 1514772
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
0 registrerede 426 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Kære Michael.

Kære Michael.

Som flere andre, der lider under troens selvbedrag, har du travlt med at pådutte mig holdninger, som jeg ikke har, samt det sædvanlige pladder om at jeg ikke forstår de åndelige begreber, som troende slynger om sig med.

Nu vil du så også gøre dig til ekspert på begrebet meditation, klogere end hele kredsen omkring Vækstcenteret, som praktiserer meditation på et niveau, som du næppe kan følge med i. Adskillige af dem var medlemmer af redaktionen på det alternative magasin, som jeg forsøgte at udgive for mange år siden. De havde ingen problemer med at anerkende min metode som meditation, selv om jeg hverken brugte mantraer eller sad i lotusstilling. For fuldstændighedens skyld kan jeg fortælle dig, at jeg deltog i et forsøg med EEG-skanning, som klart viste, at jeg kom i alfa- og theta-tilstand.

Så sandheden er nok snarere den, at det er dig, der ikke rigtigt har forstået, hvad ægte dyb meditation er. Du lyder til at have nogle romantiske forestillinger om meditation, hvor det du selv praktiserer nok snarere er den simple form, der kaldes kontemplation, tilsat en hel del indbildning.

Hvis ikke du var så forblændet af dit fantasibillede af mig, og i stedet prøvede at forstå, hvad jeg skriver, så ville du se at jeg aldrig har rost mig af at være ydmyg, tværtimod. Jeg har derimod respekt for universets mange uløste mysterier, ligesom jeg har respekt for det enorme fond af viden, som forskningen rummer i dag, og som intet menneske ville kunne nå at sætte sig ind i. Du har derimod ofte givet udtryk for foragt for den videnskabelige virkelighed, som du føler dig hævet over med dine "spirituelle" tanker (læs; selvbedrag).

For at bruge dine egne ord. Du har en brist. Du kan ikke acceptere, at møde noget du ikke forstår, det ville ødelægge dit ødelægge dit billede af dig selv og den rolle, du ønsker at spille. I din navlebeskuende optagethed af dit eget indre univers har du forsømt at prøve at forstå, hvad der foregår i andre mennesker. I stedet digter du et billede af dem, der er ringere end dit digtede billede af dig selv.

Der er masser af mennesker, der er klogere end jeg er, og masser af mennesker, der er mere vidende end jeg er. Du er ikke iblandt dem, Michael.

Mvh

Ole Bjørn engel


Seneste indlæg
Så er der linet op...
af Anonym
20/04/2024 07:19
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Til papirkurven?
af Anonym
20/04/2024 06:04
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Nyheder fra DR
Skidt kvalifikation sender Magnussen lan..
20/04/2024 09:49
Forsvarsmesse mødes af pacifister: Jeg ..
20/04/2024 09:27
Taylor Swift skriver historie efter udgi..
20/04/2024 09:25
Får på motorvejen fra morgenstunden
20/04/2024 09:15
Danmarks største spilfestival sætter f..
20/04/2024 09:01
Nyheder fra Religion.dk