annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15676193
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381349
Et andet syn 1991057
Jesu ord 1522988
Åndelig Føde 1521704
Galleri
Glædelig Jul og et Godt Nytår
Hvem er online?
2 registrerede Hanskrist ,(1 usynlig), 213 gæster og 160 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Ransom
Emne: Re: Din Udødelige Virkelighed

Til Jan Serotonin

Det er ikke meget af det, du skriver, jeg får ret megen mening ud af.

Lad mig først anholde din Übermensch-attitude, som jeg ser i dine gentagne bedrevidende tilkendegivelser af, at du ved, hvad 'mennesket/mennesker' helt generelt ved/mener/tror osv.
Flere end 20 gange gør du sådanne henvisninger!
Det er en næsten biskoppelig arrogance, du dermed udviser, og det er smadderdumt!

Dine henvisninger til en bedre forståelse af virkeligheden gennem viden om kvantefysikken kunne du have sparet dig:
Citat:
Hvis du sætter dig ind i kvantefysikken, og du anvender den viden du derigennem får, så vil det også ændre dit syn på verden.


Jeg mangler ikke nogen viden, som ville kunne befordre en begrebsmæssig forståelse for dit makværk!

Citat:
at ideen om adskillelse og forgængelighed ikke har noget som helt at gøre med virkeligheden

Allerede her opererer du med begreber, som er æteriske, upræcise og desværre også multidefinerbare.

Denne adskillelse? Der skal mindst være mindst to veldefinerede ting omtalt, for at der kan tales om adskillelse.

Der findes ingen!

Og så dit mærkværdige begreb: forgængelighed!

Jeg har fortalt dig:

Citat:
Fat det dog mand: Når du dør, er du død – og intet andet.
Du forgår totalt og forsvinder i intetheden som alle milliarderne før og efter dig


Citat:
Hvis du frygter døden, så må du også have en ide om hvad død er.

Nej, mand! Jeg frygter ikke døden. Jeg har et ganske tillidsfuldt forhold til min egen død. Der for har jeg også testamenteret mit syndige legeme til et anatomisk institut – og det synes jeg, du også skulle, hvis dit kærlighedsbudskab skal tages alvorligt!
Nå, men min anmeldelse af indholdet af dine indlæg ( du kan naturligvis indvende, at jeg ikke på nogen måde er kaldet til nogen som helst anmeldelse ) er først ganske kort:

Du er dumpet!!

Uddybning:
Jeg er ved læsning af dine indlæg (og jeg har læst dem – endda printet dem ud) et par gange kommet til at tænke på Per Degn i 'Erasmus Montanus'. Han holder fast i sine latinske bøjninger, som han rabler af sig for at overbevise sine tilhørere om egen visdom, hvilket er rent narreværk!

En af mine venner er uddannet i retorik, kommunikation m.m. Han underviser i disse fag. I går besøgte han mig, og jeg viste ham mine kopier af dine skriverier. Han skulle i formiddag forestå et kursus i kommunikation for et lidt blandet hold, og han indvilgede i at tage dine skriverier med for at bruge dem som et oplæg til en diskussion om bl.a. indholdsforståelse.

Han kom her kort før 17 og fortalte, at ingen havde været i stand til at referere bare noget som helst brugbart fra teksterne.

Han havde trøstet kursisterne med, at det kunne heller ikke.

Du sluttede:
Citat:
Håber du får en god dag min kære ven.


Er du bevidst om, at der ligger noget meget højrøvet/nedladende i udtrykket 'min kære ven'?

PS: Lige nu undrer jeg mig over, at jeg brugte tid på at svare dig
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
23/04/2024 19:15
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Mindst 21 migranter døde efter kæntrin..
23/04/2024 19:01
Nu er årets bedste unge forskere fundet
23/04/2024 17:50
Trafikproblemer på E45 ved Aarhus
23/04/2024 17:21
Storbritannien vil øge forsvarsudgifter..
23/04/2024 17:10
Franske flyveledere varsler strejke på ..
23/04/2024 16:37
Nyheder fra Religion.dk