annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Budskabet i Korsfæstelsen

Dokumentation, Disciple, dokumentation.

Alle dine hemmelige kilder giver jeg ikke en døjt for, specielt fordi der i mit materiale allerede er taget højde for, at der er kristne kinesere. Hvis du ellers gad læse lidt på tallene, så ville du se, at der er opgivet under 400 millioner kinesere, der bekender sig til Kinas traditionelle religioner. De andre 70% er skam ikke alle ateister, for så slår det opgivne antal ateister ikke til på verdensplan.

Må vi få nogle referencer til hvorfra du har dine tal, så vi kan kontrollere dem. Alt andet er usagligt.

Alle dine kommentarer om mig indeholder den grove insinuation, at jeg ikke ved, hvad tro er. Hvad belæg har du for at påstå det? Du er hverken psykolog, tankelæser eller religionsforsker, bare en fanatisk kristen fundamentalist, der mener at have patent på rigtig kristendom. Men du er altså på vildspor med hensyn til hvordan kristendom tolkes rundt omkring af folkekirkens præster.

Når du praler af de mange kristne, så praler du af at dele religion med katolikker, Jehovas Vidner, Mormoner, græsk-ortodokse, Moon-bevægelsen, amerikanske vækkelsesprædikanter, der skovler penge ind til sig selv, samt et hav af bizarre kristne sekter, og det stemmer jo ikke helt med, hvad du ellers docerer.

Du opfører dig som om Beder var den sande kristendoms centrum og ikke en flække syd for Århus. Tag dog og sæt dig ind i, hvordan det kristne budskab tolkes udenfor dine meningsfællers snævre kreds. Du har hverken patent på sandheden eller den rette tro.

Mvh

Ole Bjørn ;)

P.S. Du behøver ikke at oplyse mig om Møllehaves stop som aktiv præst. Jeg har fulgt hans karriere siden han drønede rundt i en rød sportsvogn i Nordsjælland for at nå flere kirker på samme dag. Han har selv givet mig sine adresser og telefonnumre både her og i England, da han var præst derovre. Men han er fortsat præsteviet, og har en bredere opfattelse af kristendom end du.

Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk