annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Nødstrømsanlæg
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: disciple
Emne: Re: Budskabet i Korsfæstelsen

Kære Ole Bjørn

Citat: Næste gang jeg træffer Johannes Møllehave skal jeg nok henvise ham til dig for yderligere belæring om, hvad det kristne budskab drejer sig om, så han ikke længere går rundt og er "en mærkelig præst". Det kan vi sikkert få en sjov snak om.
Citat slut.

Kommentar:
Det behøver du såmænd ikke Ole Bjørn, for Johannes samt andre teologer skal jeg være sammen med om et par uger ler
I øvrigt kan jeg oplyse, at Johannes M. ikke har fungeret i en stilling som præst i mange år.

Citat:
Den statistik, jeg refererer til er det nyeste indsamlede materiale fra 48.870 institutioner verden over dækkende bl.a. mere end 4.200 trosretninger. Deres angivelser beløber sig sammenlagt til 6,856 milliarder, hvilket er mere end 140 millioner over jordens anslåede befolkning pr. 20. september 2008. Det kunne tyde på, at de 2.1 milliard kristne og kristendomslignende sekter er i overkanten.

Citat slut.

Kommentar:
I 1999 udgjorde de kristne 37,9 % af verdens totale befolkning, hvilket svarer ca. til 2.1 milliard og siden da er antallet af kristne steget med 15 % i de seneste 8 år, hvilket giver et anslået tal på 330 millioner, hvilket igen giver ca. 2,4 milliarder. Du kan ikke finde en eneste korrrekt statistik, for de tal som findes er alle flere år gamle, idet man flere vigtige steder ikke har optegnelser af medlemmer.
I de 2,4 milliarder mangler der ca. 300 millioner troende kristne kinesere, således at verdenstallet anslås til ca. 2,7 milliarder.Herudover findes der så et antal troende kristne i muslimske lande, som Indonesien og Mellmøsten, som ligesom i Kina må leve "under jorden".
Årsagen til at disse kristne kinesere og andre ikke er registreret nogle steder, skyldes at de tilhører det man kalder " undergrundskirken". Disse kinesere samles hemmeligt fordi Regeringen ikke accepterer at de går fra deres landsby til en anden landsby, som så brínger evangeliet videre til den næste osv. Mission i Kina er forbudt selv for kinesere!
Denne vækst er sket i de seneste 7 år og på grund af deres manglende struktur og hierakiske opbygning så kan ingen stoppe den udvikling.

Disse oplysninger har jeg fra en særdeles pålidelig kilde i Kina, som nu har været der i adskillige år og arbejdet i en erhvervsvirksomhed og informationer om dette "under" i det tidligere kommunistiske land kommer lidt efter lidt op til offentlighedens kendskab.

Som sædvanlig indeholder dit indlæg personlige insinuationer og det er stadig en dårlig vane du har overfor debattører, som giver dig modspil.

mvh
disciple
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk