annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15653852
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379799
Et andet syn 1989220
Jesu ord 1522313
Åndelig Føde 1513197
Galleri
Svensk træhus
Hvem er online?
3 registrerede somo, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 328 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: disciple
Emne: Re: Budskabet i Korsfæstelsen

Kære Ole Bjørn

Citat:
De skriftkloge farisæere hævdede, at det var alene dem, som udlagde skriften korrekt, præcis som du hævder, at det er dig der alene forstår at udlægge skriften. Jeg har diskuteret bibelfortolkning med masser af præster og teologer i årenes løb, og selv om der er divergenser, så er der altså fuld enighed om disse to områder, næstekærlighed og tilgivelse.

Citat slut.

Kommentar:
Du er desværre igen ude på dybt vand, fordi du ikke erkender, at du som ateist ikke kender til troen på Kristus.
Du fortsætter derimod din tidligere spillen på, at du har diskuteret bibelfortolkning med masser af præster og teologer. Hvis det er det eneste du har fået ud af dem, så er det nogle mærkelige præster du kender.
Og massevis lyder flot, men jeg tror dig ikke en døjt, for så havde du ikke den tilgang til kristendommen som du giver udtryk for.
Men det er næsten for meget, at jeg skal oplyse dig om, at næstekærlighed og tilgivelse ikke er een kristen specialitet, det har også seriøse almindelige mennesker inclusive ateister og agnostikere som en etisk holdning i deres liv.
Men det gør dem ikke til troende kristne. ler

Citat: Du fordømmer både ateister og anderledes troende. I modsætning til dette indeholder Jans indlæg ingen fordømmelser af andre, men en kærlig indstilling til hele verden.

Citat slut.

Kommentar: Det er noget godt og grundigt sludder, Ole Bjørn. Jeg fordømmer ikke nogen, derimod prøver jeg at gøre dig og andre klart, at der er forskel på det budskab som EKIM og Jan udbreder og så det kristne budskab, som nu er blevet forkyndt i snart 2000 år.
Og med hensyn til antallet af kristne så har du fat i en gammel statistik, for tilgangen til det kristne budskab om Kristus øges med ca. 80 millioner pr. år og derfor er mit tal korrekt.
Du skal bruge de nyeste undersøgelser og ikke slynge et tal ud, som er mere end 5 år gammelt.

Citat:
Derimod er det let at påvise, at du i forhold til Jesus ord udtrykker dig hyklerisk og farisæisk. Det er den sørgelige sandhed om din skinhellighed, og det er utvivlsomt også grunden til, at din reaktion er så forbitret. Det er aldrig rart at blive konfronteret med sine egne mangler.

Citat slut.

Kommentar:
Nej, det er ikke let for dig at påvise Ole Bjørn og da slet ikke fra din side, for du har jo eengang afvist evangeliet om Kristus.

Nå er min reaktion nu forbitret smiler
Det er det sædvanlige med dig, når du er klemt op i et hjørne så går du over til at nedgøre modstanderen.

Det er en dårlig vane Ole Bjørn, for det kan jeg jo se du også gør overfor alle andre, som korrigerer eller ikke er enig med dig her på sitet.

mvh
disciple

Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Lars Løkke Rasmussen om morgenens udvik..
19/04/2024 11:49
Julian Nagelsmann fortsætter som tysk f..
19/04/2024 11:42
Finland: EU må gøre noget ved migrante..
19/04/2024 11:14
To personer anholdt i Polen - mistænkes..
19/04/2024 10:32
Russisk bombefly er styrtet ned i eget l..
19/04/2024 09:09
Nyheder fra Religion.dk