annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: serotonin
Emne: Re: Budskabet i Korsfæstelsen

Hej kære Disciple.

Tak for dit svar, og din redegørelse for hvad det er du tror på.

Nu tror jeg ikke på at jeg er skabt som en synder, da den Gud jeg tror på er fuldkommen kærlighed, og alt som ikke afspejler fuldkommen kærlighed og eenhed, er for mig ikke sandt.

Synden er en ide om adskillelse, og denne ide kommer sig til udtryk i form af eet splittet sind, som udlever denne ide igennem, ja, egoet og det dualistiske univers af tid og rum, hvilket ikke har noget som helst at gøre med Gud, for eenhed og fuldkommenhed kan ikke være ophav til adskillelse og dualitet.

Hvis vi ser på den verden vi lever i, og ikke mindst opfatter som virkeligheden, så ser vi skabninger som kæmper imod hinanden, og hver især som individ kæmper mere eller mindre om at overleve, eller kæmper for at opretholde nogle øjeblikke af former for tilfredstillelse. Hvis mennesket havde en mere sandfærdig opfattelse af dem selv - som ville bygge på tilgivelse og kærlighed - så ville mennesket hvile i sig selv, og ikke mindst forstå at vi allesammen i sandheden er en del af hinanden.

Ideerne i EKIM er det middel som gerne skulle korrigere menneskets fordømmende, skyldbetonede og frygtbaserede selvopfattelse, så mennesket igen kan få fred i deres sind, og vende tilbage til deres sande identitet som ånd.

Det er fair nok du har den opfattelse og bedømmelse af EKIM som du har, og jeg forstår godt den modstand mange viser imod de ideer som EKIM præsentere os mennesker for. For det tankesystem som EKIM bygger på, er et tankesystem som er diamentralt modsat af ego-sindets tankesystem. Egoets tankesystem bygger på frygt, fordi det bygger på ideen om adskillelsen(synden) fra Gud.

Jeg oplever også selv en enorm modstand imod at skulle give slip på mit ego og den dertilhørende identifikation med kroppen og individualitet, men eftersom jeg nu i perioder oplever en helt enorm dyb indre fred når jeg praktisere de ideer om tilgivelse som EKIM bygger på, så giver det for mig enormt meget mening, fordi for mig er det som er sandt en tilstand af fred. En tilstand hvor alt ses som det det er, og ikke gøres til noget det ikke er. Behovet for at ville dømme andre mennesker, og reagere på noget som er falsk, forsvinder stille og roligt når fred, eenhed og kærlighed er det som værdsættes.

Hvis du oplever at det giver dig fred i sindet at tro på det du tror på, og at den vej du har valgt giver dig mulighed for at kunne se dig selv og dine brødre som uskyldige og syndfri væsner, skabt af een fuldkommen og altomfattende kærlig Gud, så er alt jo som det skal være, hvis altså det er det du ønsker, ik...

Og som du giver udtryk for, så er EKIM for dig jo ikke sandt, og så er der vel heller ingen grund til at tage det alvorligt.

Og fred være med det, og fred være med dig, og lad det være sådan, for nu og for altid. Ding dong, og som Michael så pænt er begyndt at udtrykke sig, BØVS... smiler

Kærligst Jan.

Ps. Velbekomme.. engel

Pps. Og jeg foretrækker at udleve kærligheden i mit sind, og så i mit stille sind tilgive det som ikke er af Gud. Det er eksistens for mig.

Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk