annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689441
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382369
Et andet syn 1991953
Åndelig Føde 1525882
Jesu ord 1523571
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
0 registrerede 425 gæster og 127 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: disciple
Emne: Re: Den Skyldfri Verden

Hej Ole Bjørn

Har du en eller anden kvote for hvor mange indlæg du skal skrive for at håne de kristne. ? syg
Fordi din manglende viden om kristendommen er evident behøver du jo ikke at udstille den her så mange gange.

Citat:
Som alle andre religiøse hævder du, at din religion repræsenterer SANDHEDEN, og alle andre religioner følgelig repræsenterer løgnen. Det samme gør stort set alle verdens mere end 5.000 religioner.
Citat slut.

Kommentar:
Du fordrejer det jeg har skrevet. Jeg er ikke religiøs, men jeg er derimod en troende kristen ligesom du vel kan kaldes en troende ateist.

Jeg har intet skrevet om andre såkaldte religioner, derimod har jeg skrevet om EKIM, som er en spiritistisk inspireret metode, som intet har med kristendommen eller nogle af dine altid benævnte såkaldte religioner at gøre.
Jeg er i den forbindelse udmærket klar over, at du ikke er i stand til at skelne mellem sandheden og løgnen, men det er dit valg.

Og her i den sidste del af dit indlæg kommer så din proklamation:
Citat:
Som ateist erkender jeg, at der er mennesker, for hvem troen er en nødvendighed, fordi de ikke kan finde ud af at leve deres liv uden tro.
Citat slut.

Kommentar:
Nej, der tager du totalt fejl. Troende kristne er det ikke fordi det er en nødvendighed, men vi er det derimod fordi Gud har fundet os og overbevist os om sin kærlighed.

Du afslører din store uvidenhed om hvad sand kristendom er, når du i din naivitet hævder, at troende kristne ikke kan finde ud af at leve vort liv uden tro.
Jo, da, selvfølgelig. vi er alle typer af mennesker med alle typer af uddannelse (også videnskabelige)og udfører vort nyttige daglige arbejde på alle niveauer af samfundet og kan derfor sagtens adskille troen og fagligheden.

At troen så er en dybtgående funktion i vort liv er ikke til hindring for et sundt og normalt liv som andre mennesker.
Vores fordel er således det, at vi kender Guds kærlighed og at vi ikke behøver at anstrenge os eller at følge bestemte religiøse lovbud for at opleve den.

Men at du har en forkærlighed for EKIM fortæller, at din bedømmelse svigter dig i at bedømme ret.
Hvis EKIM virker overbevisende på dig, så har du bekræftet, at din viden om kristendommen er så begrænset, at selv et barn ved mere om Gud end du.

mvh
disciple
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
25/04/2024 14:21
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Tre forsikringsselskaber skal betale for..
25/04/2024 15:00
Danmark øger militær støtte til Ukrai..
25/04/2024 14:57
Ny undersøgelse: Mangel på pædagoger ..
25/04/2024 14:44
Jonatan Spang tager 'længere pause' fra..
25/04/2024 13:49
Over 100 strandede hvaler reddet i Austr..
25/04/2024 13:25
Nyheder fra Religion.dk