annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Den Skyldfri Verden

Kære Disciple.

Som alle andre religiøse hævder du, at din religion repræsenterer SANDHEDEN, og alle andre religioner følgelig repræsenterer løgnen. Det samme gør stort set alle verdens mere end 5.000 religioner.

Set udefra og mere objektivt tager sagen sig meget anderledes ud. Vi ateister ser forskelle og ligheder, som du lukker øjnene for.

Der er der ingen tvivl om, at EKIM er et kommercielt foretagende. Det samme er Jehovas Vidner, katolicismen, islam og selv Folkekirken. Alle steder er der folk, der lever fedt af religion, og folk der kradser penge ind til religionen.

Varen er stort set den samme. Tro på os og få fred i sjælen, eller få dig et evigt lykkeligt liv efter døden, hvis du lever efter vore instruktioner her. Det sidste er det smarteste, for de døde kan ikke kræve belønningen udbetalt af de levende. Der er intet forbrugernævn at rette klagen til.

Hvis handelen var rent fup, ville religionerne hurtigt uddø, men der er vitterligt mennesker, der føler sig lykkelige ved at tro, både protestanter, katolikker, JV'ere, muslimer, buddhister og EKIM-folk. Men det vrimler også med eksempler på, at de troende forfølger, skader og dræber mennesker i troens navn. Det mangler jeg endnu at se eksempler på hos EKIM. Den ser ud til at gøre sine troende til glade og harmløse mennesker. Derfor kan jeg ikke deltage i fordømmelsen.

De fleste -ismer er parate til at slå folk ihjel i troens navn, hvadenten troen er religiøs, kommunistisk, facistisk, maoistisk, kapitalistisk eller nationalistisk. Ateismen er en undtagelse, for den har ingen bibel, koran eller andet kampskrift, som den kan samle de troende om, netop fordi de ikke er troende.

Som ateist erkender jeg, at der er mennesker, for hvem troen er en nødvendighed, fordi de ikke kan finde ud af at leve deres liv uden tro. Jeg er ligeglad med, hvad folk tror på. Det er for mig det samme urealistiske selvbedrag, men jeg er ikke ligeglad med den måde de forskellige trosretninger, religiøse eller politiske, behandler deres omgivelser på. Derfor nærer jeg en vis sympati for EKIM som en af de få trosretninger, der ikke er blodplettede.

SANDHEDEN kender ingen af jer.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk