annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15659804
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380304
Et andet syn 1989662
Jesu ord 1522485
Åndelig Føde 1515215
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 355 gæster og 34 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde

Citat:
Gerth:


b) Du forstår sandsynligvis analytisk og/eller intuitivt Nicolai Berdyaev (Gerth´s redigeret ændrede oversættelse): ´Åbenbaring er altid både fra Gud og mennesket. I Kristus er gudsmennesket, hvor åbenbaring ikke kun kommer fra Gud men også af menneskets andet selv, der er den fornyende spiritualitet og det evige menneske. Mennesket er født i åbenbaring´



Her gør du dig skyld i en misforståelse - du kan ikke omskrive det som du gør uden at du ihvertfald har misforstået hvad det er Berdyaev forsøger at sige.

Det du snakker om er noget helt andet altså end hvad Berdyaev forsøger at sige.

Og det er du jo i den gode ret til. Den måde du vender tingene på er måske tæt på at finde støtte hos Paulus 1 Kor 2:

Citat:
hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,

det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,

det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os.


👍

-0-0-0-0-




Citat:
Gerth:

Og hvordan at jeg blandt andet på den upersonligt intellektuelle måde opfatter din behandling af mig som modstander eller medspiller og derfor selvforsvarer jeg ikke med angreb. Helligånden er immun. Jeg gennemskuer egoismens smarte tricks, så jeg opfører mig forstandig.



😂😂😂

Vrøvl - du opførte dig som et barn sidste søndag, du snakkede om politi anmeldelse og inddragelse af PET og din kontaktperson hos kommunen og du ville også politi anmelde Trosfrihed.

Hvorfor du nu lyver og pudser glorien fatter jeg ikke en skid af.

Du er alt alt alt for sårbar og i perioder, som sidste søndag, i alt alt for mørkt trist humør.

Det må du arbejde på. Og det vrøvl du skriver ovenfor klær dig ikke. At det er usandt ved du jo godt selv.


"derfor selvforsvarer jeg ikke med angreb. Helligånden er immun. Jeg gennemskuer egoismens smarte tricks, så jeg opfører mig forstandig."

Du var barnlig uforstandig sidste søndag, og jeg forstår slet ikke at du nu kan finde på at lyve og pynte på tingene til ukendelighed???

Vær nu lidt voksen mand.

Vær lidt selvkritisk og indrøm da at du var uforstandig og barnlig sidste søndag, løb ikke fra det, men brug det som erfaring om at sådan skal jeg ikke opføre mig i fremtiden
Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Region vil tage hul på milliardlån til..
20/04/2024 12:26
Coops regnskab går i minus med 717 mill..
20/04/2024 11:31
Clara Tauson er finaleklar uden kamp
20/04/2024 11:28
Haiti er hærget af vold: Bander bortfø..
20/04/2024 11:04
Politi undersøger sprængning af pengea..
20/04/2024 10:06
Nyheder fra Religion.dk