annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15658771
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380208
Et andet syn 1989590
Jesu ord 1522457
Åndelig Føde 1514772
Galleri
Hønseskidning i Svaneke
Hvem er online?
0 registrerede 426 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde

Hej Thomas - (har flyv travlt - men må lige gøre opmærksom på hvad du nok allerede har gættet skurer i mine ører):


Citat:
En viden, vi aldrig kunne opnå, hvis vi forblev, hvad vi er, kan opnås i kraft af højere evner og et bedre liv, som vi kan nå frem til ad moralsk vej.
- Huxley


Umiddelbart hvad ville Paulus og ja Tillich og ja HansKrist sige til: "som vi kan nå frem til ad moralsk vej".


Den gode nyhed (evangeliet), begivenheden KRISTUS den GUD Helligåndens Ny Væren (1)* og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.



(1)*:

Citat:
The New Being is new in so far as it is the undistorted manifestation of essentiel being within and under the conditions of existence.

There are other ways of expressing the same idea. The New Being is new in so far as it is the conquest of the situation under the law -- which is the old situation. The law is man's essentiel being standing against his existence, commanding and judging it. In so far as his essentiel being is taken into his existence and actualized in it, the law has ceased to be law for him. Where there is New Being, there is no commandment and no judgement. If, therefor, we call Jesus as the Christ the New Being, we say with Paul that the Christ is the end of the law. Paul Tillich



For mig er Huxley repræsentant for den gamle tingenes ordning og orden. Ihvertfald i det citat.

Jeg føler mig ÅNDS'FORLADT og GUDS'FORLADT - overladt til mig selv og mine egne anstrengelser, moralske anstrengelser.

Personligt vil jeg hellere fødes af ÅNDEN - af Gud, være et barn af Gud: de GUD HELLIGÅNDENS ÅBENBARINGER - disse VERTIKALE EKSTATISKE SPONTANE BRUD ERFARINGER.

The law is man's essentiel being standing against his existence, commanding and judging it (her finder vi Huxley).

But In so far as his essentiel being is taken into his existence and actualized in it, the law has ceased to be law for him (her finder vi evangeliet - sandheden om vores SPIRITUALITET - Begivenheden KRISTUS den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

-0-0-0-

Synes i mit eget liv at jeg kender begge veje:

Den pietistiske moralske asketiske vej.

Og KRISTUS vejen: begivenheden KRISTUS den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

Jeg vælger personligt i KRISTUS vejen - den SPIRITUALITET - GUD HELLIGÅNDENS ÅBENBARINGs SPIRITUALITET:

Citat:
Hvad intet øje har set og intet øre hørt,

og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,

det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,

det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os.



Der er ingen god nyhed (ingen SPIRITUALITET) hos Huxley efter min mening, det er en gammel kendt metode eller vej.

Der dog i forhold til at "Man is born in revelation" - 1 Kor 2 - i forhold til den gode nyhed - begivenheden KRISTUS den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus - blegner efter min mening.

Mit eget liv fungerer klart bedst når jeg vælger SPIRITUALITET (KRISTUS) frem for "Huxley MORAL -vejen" - blot de pietistiske asketiske moralske anstrengelser.

JEG SAVNER SÅ MEGET GUD MED INDE OVER.

FØLER SLET IKKE JEG KUNNE LEVE UDEN KRISTUS den GUD HELLIGÅNDENS ÅBENBARINGs SPIRITUALITET - disse VERTIKALE EKSTATISKE SPONTANE BRUD ERFARINGER mit liv er så fyldt med - især når jeg tør denne bølge af EKSTATISK FLOW og MAGISK FLOW - SUPERFLUIDITY - denne Gud Helligåndens GLÆDE og JUBEL og KRAFT - VERTIKALT fra oven - så fyldt med HEALING POWER og RECOVERY - omvendelse - så fyldt med GUD's ARKETYPER ENERGIER og SJÆLSKRÆFTER og MOTIVATIONER (GUDs IDEER/TANKER og BILLEDER) for mig og mit liv.
Seneste indlæg
Så er der linet op...
af Anonym
20/04/2024 07:19
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Til papirkurven?
af Anonym
20/04/2024 06:04
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Nyheder fra DR
Kevin Magnussen misser point
20/04/2024 05:53
Razziaer på Vestbredden: Mindst fem har..
20/04/2024 05:38
Russisk guvernør: To personer har miste..
20/04/2024 05:08
Er du vågen? Hvis du er heldig, kan du ..
20/04/2024 03:04
Efter et døgn med massiv hastighedskont..
20/04/2024 02:43
Nyheder fra Religion.dk