annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689381
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382364
Et andet syn 1991952
Åndelig Føde 1525851
Jesu ord 1523566
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
4 registrerede ABC, Hanskrist, Arne Thomsen, somo 433 gæster og 240 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde

De citater jeg bragte viser at du bekæmper og gør grin med alt det JESUS KRISTUS står for og bragte i spil i verden.

Som jeg skrev var det kun en uendelig lille del af hvad du har skrevet, der er langt værre eksempler.


Citat:
Arne:

Hvad der er sandhed for mig, det er sandhed for mig, det kan Hanskrist ikke tvinge mig til at ændre smiler


Nej - mit ærinde er også at forhindre du bedrager folk og fører folk bag lyset, der eventuelt skulle følge med på sidelinjen.

Du forvirrer og bedrager folk. Du modarbejder JESUS KRISTUS og alt det han stod for og gav sit liv for og bragte i spil i verden.

Det synes jeg er okay, det er der iøvrigt så mange der gør. Men det groteske og forfærdelige kommer når du også flager med et JESUS KRISTUS IKON -- når du modarbejder og bekæmper og latterliggør (håner og ringeagter) alt det JESUS KRISTUS stod for og bragte i spil i verden.


Jeg er lidt nervøs for at du ikke engang kan se hvori problemet består, og at det faktisk er et alvorligt bedrageri og ihvertfald ville den ortodokse kirke smide dig ud på røv og albuer som skribent, forfatter. Du fik aldrig et ben til jorden hos dem med dit fortænkte spekulative teologiske vrøvl.

Det er dig der roder rundt i negativ teologi (du teologiserer og dogmatiserer og endda imod JESUS KRISTUS).


Hvorfor du kløjs i tingene som du gør er der ihvertfald to klare grunde til:

1):

Du har misforstået negativ teologi

2):

Tidsånden den kulturradikale Gud er død tankegang, er du et barn af som Bjørn og Simon, og hvis man i denne tidsånd ikke valgte at være ateist, men gerne ville have en dør åben til det religiøse så skulle diskursen om Gud forbindes med astrofysiske spekulationer grundet især relativitetsteorien indenfor fysik. Ellers måtte man ikke have en diskurs om Gud. Spiritualitet var i midten af forrige århundrede i kulturradikalismens tidsånd endnu ikke tilladt at drøfte. Også derfor Simon troede at SPIRITUALITET havde at gøre med spiritisme.


PS:

MÅSKE JEG ALLIGEVEL LYKKES MED AT FÅ ARNE TIL AT MEDITERE OVER HVAD POKKER ER DET DOG JESUS KRISTUS BERIGER VORES VIRKELIGHED MED?

Hvad skal vi forstå den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus Kristus?

Den Ny Skabelse - den Ny Tid - den Ny Historie her på jorden om hvordan Guds Riget bliver realiseret over tid gennem at KRISTUS vinder skikkelse i os og en dag bliver KRISTUS alt i alle og vi er i mål. Store fremskridt er sket og alle, især de unge ønsker at smage den FRIHED og ÅND fra Gud i KRISTUS der især findes der hvor kristendommen dominerer, selv ateisten Dawkins anerkender at den kristne kultur vil have en gunstig indflydelse på fx radikal islamisk fundamentalistisme. Selv muslimerne gider ikke fx Taliban.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
25/04/2024 14:21
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Tre forsikringsselskaber skal betale for..
25/04/2024 15:00
Danmark øger militær støtte til Ukrai..
25/04/2024 14:57
Ny undersøgelse: Mangel på pædagoger ..
25/04/2024 14:44
Jonatan Spang tager 'længere pause' fra..
25/04/2024 13:49
Over 100 strandede hvaler reddet i Austr..
25/04/2024 13:25
Nyheder fra Religion.dk