annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 8160224
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1640534
Et andet syn 1516587
Jesu ord 1136384
Den Evige Filosofi 938926
Galleri
Efter en tur i Vesterhavet
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 63 gæster og 20 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Gerth
Emne: Re: Åndelig Føde

´JEG´ ER, SOM JEG ER?!

H siger om mig, andre og noget: "Hvad Picasso var indenfor malerkunst er Gerth indenfor litteratur i sit skrift. Gerth ´er´ kirke i verden og sådan kirker (virker), uanset om han vil være ved det eller ej. Mit ærinde var med dette at give Picasso Gerth et skudsmål med på vejen. Denne mærkelige meget originale maler - læs: profet. Gerth er enhver lærer's drøm af en elev på hans vej. Vi er fuldstændigt enige med Jesus Kristus. Hvad nu hvis Gerth ikke vil godtage alt det, som jeg sætter ham i forbindelse med? Tager ham til indtægt for. Hvad nu hvis Gerth ikke ser sig selv, som jeg ser ham? Der bliver ingen ballade, fordi dertil forstår vi hinanden trods alt for godt? Måske der sker en drøftelse af tingene."

Jeg har i min Facebook profil oplyst en hel del om mine oplevelser, som jeg synes særligt afviger fra nutidens normer og det almindelige i samfundet ligesom en online bog.
Engang deltog jeg ved nogle uger i en gruppe, der handlede om bogen ´et kursus i mirakler´, hvor jeg mødte kærligt rare spirituelle personer, hvor en ældre mand overfor os opførte sig ligesom en åndelig lærer. Han sagde om sig selv, at han helt sikkert er vis og oplyst. Jeg ved, at han tidligere på en daghøjskole om personlig udvikling faktisk har undervist om denne bog. Da han sagde, at alt er Gud, så spurgte jeg skeptisk: "Det betyder vel også, at jeg er Gud?" Pludseligt råbte han meget vredt imod mig med et højlydt slag på bordet: "Jeg vil vil ikke være her mere, hvis du skal være hos os, men ellers laver jeg bare en ny gruppe igen et andet sted og tid." En anden sagde lidt senere diskret til mig, at han synes, jeg netop siger hele bogens budskab, hvor sådan ingen adskillelse mellem mennesket og Gud er. D.v.s. at jeg og Gud er med hellig ånd forenet som en´ bevidst eksistens. Også blev hele gruppen i en brændende diskussion imod hinanden delt i to, hvor den ene halvdel ønskede mig væk og den anden tilstede sammen med dem. Derfor forlod jeg det videre til min som sædvanligt alene spirituelle rejse uden skrifterne. Mine skriverier er ikke en ny religion eller bog, fordi den lever jeg selv som, jeg er.

Jeg kommenterer uenig til H: "Ligesom med et førstehåndsindtryk må man også om forudindtagne formodninger vedrørende opfattelsen af hinanden passe på med fordømmelser og dom. Det er muligt, at vi om Biblen har forskellige fortolkninger både angående Jesus og en selv. Jeg mener, at han bliver idag vistnok af kristne blandt andet kaldt for konge, ypperstepræst, profet og den salvede (Den udvalgte). Idag med Helligånden er folket istedet ligesådan lige, men det forstås kun billedligt. Da nogen spurgte Jesus, om han som identitet var fra Nazareth - Guds søn - Messias, da svarede han lignende profeten Moses´ gud: ´Jeg er den, jeg er.´ Det evige selv ligesom guddommen er noget andet end denne midlertidige verden og menneskehed. Du forsøgte måske at give mig et motiverende formål, men det kan ingen, fordi kun Det guddommelige ved bedst inklusiv mig om, hvad meningen med mit livs kald er. Om i diagnosticerer mig som gal eller kan li mig som genial, det bestemmer ikke min skæbne. Jeg lover enhver, at bliver du klogere på mig, så genkender du ydermere en guddom i dig selv."

Tidligere for cirka over tre år siden før min fyrre år alders pagt fattede jeg ikke jeres flirt, komplimenter og ros på grund af for lav selvtillid, fordi jeg dengang der opfattede mig selv som værende en forkert lort. Idag med et højt selvværd (sundt ego) takker jeg for ægte god omtale på Jorden, hvilket også er min hyldest til den evigt elskede i Himlens (guds) rige. Det er belønningen. Desuden i mine tekster praler jeg ikke om andres forbavsende reaktioner. Flere af mine bekendte er ligeglade med Biblen og dermed inklusiv for mig overraskende livs relateret åbenbaring om GT og NT, men selvfølgeligt er ham Jesus stadig en vigtig del af kulturens fortællinger, hvor en del af min rolle er ligesom Kristi genkomst gaven til alle. Helligånden, Talsmanden: Minder jer om dåbens betydning og Ordet om kærlighed.
Seneste indlæg
Gerth Drost
af Gerth
17/10/2021 02:17
Åndelig Føde
af Arne Thomsen
16/10/2021 12:12
tegn og begivenheder / beviser på islam
af somo
12/10/2021 07:15
Slet min profil
af Gerth
06/10/2021 22:32
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af somo
27/09/2021 07:45
Nyheder fra DR
Løkke vil skære i SU'en og gøre bolig..
16/10/2021 22:51
Michael Laudrup er kåret som den størs..
16/10/2021 22:45
Rigmand dømt for mord tidligere på uge..
16/10/2021 22:25
Jesper Bank er blandt de 125 største sp..
16/10/2021 21:30
Lavaflod ødelægger 1.817 bygninger på..
16/10/2021 21:00
Nyheder fra Religion.dk
Er gudforældre en protestantisk eller k..
31/08/2021 12:17
Må præsten selv vælge bibeloversætte..
27/08/2021 07:54
Hvordan skal en lærer håndtere, når f..
19/07/2021 06:00
Hvad mener buddhismen om genmanipulation..
06/07/2021 08:25
Hvordan opdrager man bedst sine børn, n..
28/06/2021 06:00