annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15685097
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382002
Et andet syn 1991611
Åndelig Føde 1524567
Jesu ord 1523363
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 416 gæster og 41 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...

Tikka: "Ærlighed --- Min dag er reddet ler - det er da dagens sjoveste formulering fra dig stortchock"

Ja igen, igen, igen, vender du verden på hovedet efter min mening, jeg er ABC (du har endda påstået der kun er mig på stedet) - Arne er ikke Arne Thomsen og HansKrist ikke Hans-Kristian Hindkjær (hvor utal af billeder er vist jer og utal af ærlige selvbiografiske indlæg og enhver kan finde mig på krak (må vel også være det telefon nummer du har tænkt dig at bruge når du nævner telefonopkald)

Jeg forstår ikke din påstand om at man slet ikke kan stole på alle os der er her på siden, fordi vi er troll og laver trolderi og slet er ærlige. Det er vi, Arne, Thomas, Gerth, Jan ABC og HansKrist, vi er bare dem vi nu er og vi gir den som os selv.

Ikke sådan at forstå at et fysisk bekendtskab ikke ville udvide og måske overraske fordi her ville erfaringen af hinanden blive anderledes. Men stadig samme person.

JEG KOMMER ALDRIG TIL AT FORSTÅ DINE PÅSTANDE OM OS ANDRE. ALDRIG.

Og jeg synes det er uhyggeligt for dig at du tror om dine medmennesker som du gør. Denne din mistillid og mistro kommer jeg aldrig til at forstå. Og det skader relationer, de relationer eller personlige venskaber og forhold vi kunne få til hinanden. Også derfor jeg ikke kunne chatten mere fordi konstant gav mig modstridende oplysninger, og slettede hvad du skrev, og løb fra hvad du tidligere havde sagt. Dermed forhindrede du mig i at opbygge et stabilt billede af hvem jeg skrev med når jeg skrev med Tikka.

Cognitiv dissonans skabte det, som er psykisk mentalt udmattende og det samme med de påstande du konstant har om at jeg og de andre, er troll, trolde og vi kun laver trolderier her på stedet.

Jeg står uforstående overfor at du konstant hævdet dette. Da Bjørn hævdede dette, var det egentlig ikke fordi han mente det, men i et storstilet projekt om at få nogle af os udelukket og få kontrol over stedet her og få det til at ligne videnskab.dk. I den agenda hvor han var blevet dybt såret brugte han pludselig troll og trolderi om Arne Thomas og HansKrist som han ville have udelukket.

-0-0-0-0-0-

Tikka: "og en anden ting er jo, du ganske enkelt misbrugte min tillid fra chatten ude på debatten"

Det har du sagt før og det er en fejl fra min side og forklaringen er at jeg bare tror alle mennesker er straight ukomplicerede og bare toner rent flag fra dag 1 mht hvem de er. Jeg har nu lært at sådan er det ikke og især akademiker med en vis alder, har et persona problem i forhold hvem de egentlig er. Dette skyldes et levn fra feudalismen, hvor de der betragtede sig selv som øvrigheds personer, deres persona skulle folket bukke og neje for og sige de til. Her er jeg en jævn og ret udannet bondeknold, der altid er en og samme person, da jeg ikke har en persona, som jeg kræver mine omgivelser ærbødigt respekterer og underkaster sig, jeg er ret uciviliseret.

Derfor Simon sabler HansKrist og Gerth ned til sokkeholderne, fordi han er en del af den feudale hierarkiske magtstruktur hvor folks persona (offentlige stilling) og hvem de var privat og som person, var to vidt forskellige ting, og skulle holdes nøje adskilt. Især akademiker af ældre dato har jeg opdaget slås med en neurose, eller splittelse i deres personlighed, pga at persona og hvem de selv var privat og som person var adskilte størrelse i deres psykologi og psykiske apparat. Nogle taler for at vi skal tilbage til den gammeldags autoritære respekt for folks persona der var kædet sammen med deres offentlige øvrigheds stilling i samfundet. Et autoritært hierarkisk gammeldags samfundsmodel opbygning, med indbygget sexisme fordel for mændene, alfa hannerne, hvor de måtte sjofle kvinder og mænd der var i underordnede positioner i forhold til dem. Har man haft en opvækst i overklassen, er vejen også banet for en via sprog og usynlige magtstrukturer til at blive sluset ind uanset kvalifikationer at bestride de samme stillinger og positioner som ens forældre. Social mobilitet findes ikke i den grad vi roser os selv deraf, undtagelser er der selvfølgelig altid. Ej heller er de behandlingstilbud og rehabiliterings tilbud sundhedsvæsnet tilbyder os ens. Folk af lav uddannelse får slet slet ikke den samme behandling eller tilbud om rehabilitering, og må betale med deres liv som de har måttet siden fødslen og barnsben, uanset om det er en Gerth eller HansKrist.

Nå men disse akademiker af ældre dato især vil uden tvivl hævde de er i besiddelse af en vis dannelse og det er Gerth og HansKrist ikke.

Mht dig Tikka, at du ikke bare er straight den du er og ikke ret godt kan tone rent flag mht dig selv har nok andre årsager, men at der var noget her jeg burde have været mere forstående overfor opdager jeg for sent, var virkelig ikke klar over at vi mennesker kunne have et så kompliceret forhold til identitet og person og privatliv som måske ret mange mennesker har.

Mange afskyer min og fx Gerth's ligefremme bundærlig selvbiografiske stil, fremtræden, optræden. Ihvertfald Simon gør og han har ikke sparet på krudtet når han skulle beskrive hvor modbydeligt han fandt vores optræden. Overfor mig har han virkelig været modbydelig og hånet mig ikke så lidt gennem årene for dette mit personlighedstræk. Igen her støtter du Tikka Simon, som i så mange andre sager, karikatur og latterliggørelse kristendommen, der kun kan være overtroiskhed og hjernespind, hvorfor I begge når frem til at være ateister.

Mange af mine kærester har i den grad forsøgt at få mig til ikke at være så selvbiografisk bundærlig og bare den jeg er. Altså min åbenhjertighed og ligefremhed virker uimodståelig som en suveræn livsytring hos mig jeg har svært ved at lave om på, også selv om Bjørn og Simon har ringeagtet med herfor.

At dette så har medført at jeg skal skyldes for det stik modsatte af dig Tikka, at jeg ikke er den jeg gir mig ud for, at HansKrist ikke er Hans-Kristian Hindkjær, og jeg er troll og kun laver trolderier, og jeg er ABC og ja der faktisk kun er mig på Trosfrihed etc etc, hvad du har sagt af sådanne ting, står jeg ikke bare uforstående overfor, men det virker skræmmende på mig og her jeg nævner du må ha alvorlige problemer i din tillid til næsten, andre mennesker, mig fx..

-0-0-0-0-

Du påstod at jeg slet ikke var kristen når det kom til stykket.

Paulus ville elske mig som Casper Christensen. Ihvertfald er der ikke mange der har gjort så meget for at forkynde om kristendommen som Paulus af hjertet ønskede det og selv stod for, og ja jeg har gjort det med succes ud fra de tilbagemeldinger jeg har fået fra jævne almindelige mennesker og fra fagfolk, teologer og andre der interesserer sig for det religiøse spirituelle.

Men for Jehovas Vidner og andre Bibelfundamentalister - her gælder at de bestemt ikke bryder sig om mig og vil kalde mig alt muligt, som fx ikke et kristent troende menneske.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 00:40
Kom op på bjerget...
af ABC
24/04/2024 23:29
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Biden mødtes med 4-årig: 'En påmindel..
25/04/2024 02:03
USA kræver svar i sag om 'massegrav' i ..
25/04/2024 00:04
Senatsudvalg skal undersøge Novos prise..
24/04/2024 22:04
USA har i hemmelighed sendt langtrækken..
24/04/2024 21:08
Seks fly fra København aflyses på grun..
24/04/2024 20:56
Nyheder fra Religion.dk