annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15660759
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380389
Et andet syn 1989730
Jesu ord 1522508
Åndelig Føde 1515606
Galleri
Hammershus
Hvem er online?
3 registrerede ABC, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 379 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...

Jeg har svært ved at se hvad kristendom.dk artiklen skriver der skulle være uforenelig med hvad jeg har beskrevet og som langt langt de fleste teologer idag er enige om i store træk.

Du må gerne redegøre overfor mig hvor hvad jeg har beskrevet og hvad der står i kristendom.dk artiklen er i så stor uoverensstemmelse at det ene udelukker det andet.

Jeg kan ikke finde hvor?

Kristendom.dk artiklen går jo slet slet ikke i dybden med tingene, den artikel redegør jo fx ikke for hvorfor evangelierne ser ud, er udformet som de er, det gør hvad jeg har beskrevet, her får man en forståelse på fx jomfru fødsel og andet teologisk om Jesus.

Dét er jo ikke evangelierne der kommer først. Og det påstår jo ej heller kristendom.dk artiklen, men sådan læser du det Arne, dog uden at du eksplicit påstår det. Og det skyldes at vi ubevidst gennem opdragelse opfatter tingene sådan.

Vi tænker skal vi forstå Jesus må vi læse evangelierne for her findes han. Men nej, det har de sidste mange års forskning opgivet, også fordi vi får nogle mærkelige telogiske uforståelige ting smidt i hovedet som jomfru fødsel.



it is not the spirit of the man Jesus of Nazareth that makes him jeg Christ, but that it is the Spiritual-Presence, God in him, that possesses and drives his individual spirit. This insight stands guard against a Jesus-theology which makes the man Jesus the object of Christian faith. This can be done in seemingly orthodox terms, as in Pietism, or in humanist terms, as in theological liberalism. Both distort or disregard the Christian message that it is Jesus as the Christ in whom the New Being has appeared. And they contradict Paul's Spirit-Christology, which emphasizes that "the Lord is the Spirit" and that we do not "know" him according to his historical existence (flesh) longer, but only as the Spirit who is alive and present. This saves Christianity from the danger of a heteronomous subjection to an individual. The Christ is Spirit and not law.

Jesus er ikke vigtig som sådan, det er Gud i Jesus der er vigtig, afgørende, som Jesus i Gud. Sådan er det også med dig Arne og mig og alle andre. Det er ikke Arne som sådan der er afgørende, det er Gud i Arne og ja Arne i Gud der er det afgørende og springende punkt.

Dette er indimellem svært at forstå når man læser evangelierne, men ikke når man læser Paulus. Evangelierne bliver let til Jesustheologi. Folk går vildt op i Jesus og de får ingenting selv ud af det hele men bliver bare Jesus tossede i hovedet,

Som jeg finder det er det vigtigste vi har fra evangelierne Jesus far søn eller jeg-du - ego-self vertikale SPIRITUALITET - glødende religiøs er Jesus og han bruger sig selv til at kanalisere Guds Ånds store virkekraft i spil når han møder mennesker, derfor alle helbredelserne først og fremmest og de store omvendelser når Guds Kraft og Gud Helligånden griber folk.

Begivenheden Kristus, er den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus, der også er/bliver KIRKEN (kirkerne) og det ved vi jo er korrekt, vi kan bare kigge os omkring.
Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af ABC
20/04/2024 13:52
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
20/04/2024 13:31
Vigtige præciseringer
af ABC
20/04/2024 13:23
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Region vil tage hul på milliardlån til..
20/04/2024 12:26
Coops regnskab går i minus med 717 mill..
20/04/2024 11:31
Clara Tauson er finaleklar uden kamp
20/04/2024 11:28
Haiti er hærget af vold: Bander bortfø..
20/04/2024 11:04
Politi undersøger sprængning af pengea..
20/04/2024 10:06
Nyheder fra Religion.dk