annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 312 gæster og 48 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...

Hej Gerth du skriver:


Trosfrihed forummet med ´jer´ opfatter jeg som noget, der er for skørt

Du må føle dig hjemme Gerth

Citat:
En offentligt ansat i Kommunen siger om mit seneste emne i projekt OPLYSTHED ´mental træning´, at hun kan mest li den sammenlignet med alle de andre, fordi der deri ingen Bibelcitater er,


Jeg er enig med den offentligt ansatte, hvilket jeg også har sagt til dig flere gange.

Du må ikke bruge bibelen ukritisk, Paulus ville blive tosset hvis han opdagede hvor mange der idag forbinder kristendommen med det at have en bibelkonkordantisk mental forestillingsverden. Nej nej både for Jesus og Paulus var det eksistens og virkelighed (sygdom fattigdom og åndelige spirituelle behov og ja materiel nød der var på tale) alene hvordan vi som spirituelle åndelige væsner kunne takle de vilkår eksistensen og samfundslivet udfordrede os med der var på tale og en bibelsk, bibelkonkordantisk mental forestillingsverden var der aldrig tale om, dette er et moderne fænomen der i den grad har misforstået den urkristne Paulinske KRISTUS spiritualitet.

PS:

Du skrev:

Citat:
Trosfrihed forummet med ´jer´ opfatter jeg som noget, der er for skørt og falsk.


Såvidt falsk,, hvad mener du?

Vi var ikke ret mange og pludselig ville Simon og Bjørn have Arne og Thomas og HansKrist udelukket fra trosfrihed og RoseMarie blev allieret og loyal overfor denne dagsorden.

I flere år var stedet præget af denne destruktive og ondskabsfulde dagsorden, hvor vi tre nævnte blev erklæret at være troll og med denne stigmatisering måtte de sige hvad de lystede om os af løgne og bagvaskelse, der var nu givet grønt lys for en kollektiv intimidering og løgnekampagne om os. HVORFOR har jeg aldrig forstået fuldt ud, men efter at have opdaget hvem Simon er begynder jeg måske at forstå lidt af mekanismerne bag denne personforfølgelse som også har at gøre med at ville fremme ateismen (endda ønsker om at nedlægge teologi på universiteterne) med liv og sjæl, en kamp som vedkommende har sat sin karriere og person ind på at fremme i det intellektuelle miljø i Danmark (i stedet for teologi kunne man jo bare læse skønlitteratur og poesi, hvilket dog er en kæmpe misforståelse visse ateistiske humanister er underlagt fordi de ikke aner hvad det religiøse spirituelle dækker over).

Når man læser gamle indlæg kan man få syn for sagen. Dengang anede jeg ikke hvem Simon var, men det gør jeg idag.

Det kunne da være interessant at vide hvem RoseMarie og Bjørn er og ja Tikka, men der er nogle der vil være anonyme.

Personligt synes jeg at anonymitet er okay, problemet er bare at folk under dække af at være anonym fristes til at opføre sig anderledes end de ville gøre hvis det var offentliggjort eller tydeligt hvem de var i virkeligheden.

Derfor kan jeg bedst li profiler der bare gir sig til kende og er selvbiografiske ærlige, som Arne, HansKrist og dig Gerth.

Når man er oppe imod anonyme er det svært at gennemskue hvad deres skjulte dagsorden er.

Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Verdens største parlamentsvalg er skudt..
19/04/2024 07:23
Aarhus kæmper for ny kaserne for cyberv..
19/04/2024 06:53
Over 100 demonstranter anholdt på prest..
19/04/2024 06:11
16-årig sigtet for terror efter knivsti..
19/04/2024 05:33
Nyhedsbureauer: Luftforsvar aktiveret fl..
19/04/2024 04:32
Nyheder fra Religion.dk