annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15535776
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372279
Et andet syn 1980771
Jesu ord 1518378
Åndelig Føde 1465535
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret somo 335 gæster og 305 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...

hvad er det du ønsker svar på Gerth???

er det følgende:

I alle nævner et citat fra Biblen, NT - Paulus' Første Brev til Korintherne (Kapitel 2): "Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige."

Du: "Jeg synes heller ikke, at alt det her med det det åndelige til de åndelige hænger ret godt sammen med bjergprædikenens første saligprisning: ´Salige er de fattige i ånden, for Himmeriget er deres.´ - Her er der ikke noget elitært åndeligt."

Det åndelige sådan er for de åndeligt interesserede, som stadig søger efter mere af det åndelige på en spirituel rejse/vej igennem nogen/noget, hvor de derfor ikke endnu kender til den åndelige sandhed i dem selv. Den evigt guddommelige kilde er altså i en selv og fred være med det. Derfor sagde Jesus om Helligånden til den samaritanske kvinde: "Enhver, som drikker af dette vand, skal tørste igen. Men den, der drikker af det vand, jeg vil give ham, skal aldrig i evighed tørste. Det vand, jeg vil give ham, skal i ham blive en kilde, som vælder med vand til evigt liv." Dog ved både jeg og Hans K, at eksempelvis især psykologi, teologi og filosofi også beskæftiger sig med noget åndeligt.

Du: "er spørgsmålet vel: Hvad er det for åndelige, der tolkes for? Er det f.eks. mig? Er jeg åndelig? Og hvem er vi, der tolker?
Jeg tolker jo også!"

Ligesom alle de andre profiler her, har jeg endnu ikke set jeres fortolkninger. Det guddommelige har skabt mennesket i sit billede og derfor har også du en åndelig bevidsthed, hvilket jeg opfatter som sindets sjæl med både intelligens og hjerte. Biblen nævner de to ånder imod hinanden om verden og ´Gud´. Paulus ord om Helligånden i os fortolker jeg som, at uden religioner/trosretninger er den medfødt i skabelsen, der er vi alle til trods for, at du ikke bevidst udtrykker Helligånden idag.

Jeg anbefaler, at man via oplysning fortæller, at mennesker har Helligånden, men jeg er ikke den religiøse identitet kristen og alligevel har jeg Helligånden. Jeg er ikke ham, som beordrer jer, at i skal vide dette.

Jeg er ikke mere fattig i ånden, fordi jeg kender til åndelig rigdom istedet for alverdens synd og ting.
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 17:32
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk